Derslerin İçeriği ve Yararlanılacak Kitaplar

Türk Dili I (2-0) 2

Dil nedir? Konuşma dili ve saymaca dilleri, dilin türeyişi ile ilgili kurumlar, son çalışmalar, köken ve yapı yönünden yeryüzü dillerinin sınıflandırılması, Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri ve temel nitelikleri yönünden karşılaştırılması, Türk dilinin tarihsel gelişimi ve dil kültürümüzün anıtsal nitelikli eserleri, Türkçe’nin sesleri, sınıflandırılması ve ses uyumları, dil varlığı, sözcük türetme yolları, yapım ekleri ve uygulamalar, kültür, kültürün özellikleri ve kültür değişmeleri, dil-kültür- ulus ilişkileri, Atatürk ve Türk Dili, tümce, öğeleri ve örnekler, anlambilim, kökenbilim, Türkçe’nin günümüzdeki durumu ve yayılma alanları.

Ders Kitabı

  • Türkiye Türkçesi, Bozkurt, F.(2004).Kapı Yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

  • Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Karasoy, Y.,  Yavuz, O. (2007). Akçağ Yayınları

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2-0) 2

Türk Devriminin hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk Devrimini hazırlayan nedenlere toplu bir bakış, Osmanlı Devletinin parçalanması, Türk topraklarının işgal edilmesi ve Mustafa Kemal Paşa’nın tepkisi, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı ve kongreler dönemi, Kuvva-i Milliye ve Misak-ı Milli kararları, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması, 1920 yılının siyasi olayları, Sakarya Zaferi’ne kadar milli mücadele, Sakarya Zaferi, Büyük Taarruz ve Mudanya Ateşkes Sözleşmesi.

Ders Kitabı

  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Bayraktar, B. (2009). Detay Yayınları

Genel Turizm (3-0) 4

Turizm bilimine giriş, turizmin tanımı, özellikleri, insanları turistik gezilere yönelten faktörler, turizmin tarihsel gelişimi, gelişme faktörleri, turizmin fonksiyonları, turizm arzı ve ilgili istatistikler, turizm talebi, turizm gelirleri ve ilgili istatistikler, turizmin gelişimini sağlayan hareketler ve turizmin sınıflandırılması, turizm kuruluşlarının hukuki bakımdan sınıflandırılması ve turizm kuruluşları, turizmde ulaştırma ve haberleşme, turizm personeli, doğal ve kültürel zenginliklerin turizm bakımından değerlendirilmesi, turizm eğitimi ve öğretimi, turizm politikası, turistik tanıtma ve pazarlama, turizm kredisi, turistlerin döviz işlemleri, seyahat çekleri, kredi kartları.

Ders Kitabı

  • Genel Turizm, Kozak, M.A., Kozak, N., Kozak, M. (2008).Detay Yayınları

 İşletme Bilimine Giriş (2-0) 4

İşletmecilik bilim dalında kullanılan kavramlar, diğer bilim dallarıyla ilişkiler ve izlenen amaçlar, işletmenin çevreyle ilişkileri ve sorumlulukları, işletme türlerinin sınıflandırılması, işletmenin yapısal ve fonksiyonel analizi ve işletmecilikte temel ilkeler, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletme büyüklüğü ve kapasite türleri, yönetim ve organizasyon işlevi, finansman işlevi, üretim işlevi, pazarlama işlevi, insan kaynakları işlevi, araştırma-geliştirme işlevi, halkla ilişkiler işlevi ve muhasebe işlevi.

Ders Kitabı

  • İşletme, Sabuncuoğlu, Z., Tokol, T. (2009). Alfa Aktüel Yayınları

Yardımcı Ders Kitapları

  • Genel İşletmecilik, Üner, M. (2008). Detay Yayınları

Arkeoloji I (3-0) 5

Arkeolojinin Tanımı, Tarihçesi ve Bilim Dalları İçindeki Yeri; Arkeolojinin Bilimsel Yöntemi; Arkeolojide Tarihleme; Müzecilik; Tarih Öncesi Çağlar ve Medeniyetler; İlk barınaklardan Antik Dönem sonuna kadar yapısal, kültürel ve siyasal yaşam, Tarih Öncesi Medeniyetlerde Yaşam vb. konuları işlenmektedir.

Ders Kitabı

  • Arkeolojiye Giriş I-II, Başaran, C. (1988).
  • E. Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi (2015).
  • B. S. Düring, The prehistory of Asia Minor (2011).
  • R. M.  Errington, Geschichte Makedoniens (1986).
  • S. Saltuk Arkeoloji Sözlüğü (2007).

Anadolu Tarihi ve Sanatı I  (TarihÖncesi) (3-0) 5

Tarih Öncesi Çağlarda Anadolu: Anadolu’nun prehistorik sürecini ve yerleşimlerinin öğretilmesi; Prehistorik dönemlerde yaşanan değişimleri, tarih, kronoloji, mimari, sanat, üretim, sosyal ve kültürel gelişimler, yerleşimler. Asurlular, Hititler, Anadolu’da İ.Ö 1.Binde Küçük Krallıklar Dönemi Geç Hitit Uygarlığı (Boğazköy, Büyükkale, Yazılıkaya, Alacahöyük, Geç Hitit Stilleri, sanatı, mimarlığı, Geç Hitit Sanatının Yunan Sanatına etkileri), Urartu Uygarlığı (Her alanıyla Urartu Sanatı), Frigya Uygarlığı (Frig Sanatı) heykel sanatı maden eserler, mimarlık), Lydia Uygarlığı (Lydia Sanatı, mimarisi), Lykia Uygarlığı (Lykia Sanatı , Kaya Anıtları ve mimarlık), Anadolu’da Pers Egemenliği Dönemi), Anadolu’da Hellen Uygarlığı, Anadolu’da Roma Uygarlığı, Anadolu Arkeolojisinde tarihsel coğrafyada bölgeler.

Ders Kitabı

•          E. Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi (2015).

•          B. S. Düring, The prehistory of Asia Minor (2011).

İngilizce I (4-0) 8

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

II. Yarıyıl

 Türk Dili II (2-0) 2

Dil, isim, sıfat, zarf, cümlenin öğeleri, hece çeşitleri, kompozisyonda planın önemi, rapor hazırlama.

Ders Kitabı

  • Türkiye Türkçesi, Bozkurt, F. (2004). Kapı Yayınları

 Yardımcı Ders Kitapları

  • Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Karasoy, Y., Yavuz,O. (2007), Akçağ Yayınları

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2-0) 2

Saltanat sorunu ve Lozan Barış Görüşmeler, T.B.M.M’ de gruplar, Cumhuriyet’in ilanı, 3 Mart 1924’te yapılan devrimler, 1924 Anayasası, çok partili demokratik yaşama geçiş, devrimi yok etme çabaları, devrimler, Türkiye Cumhuriyeti’nin temel nitelikleri, Atatürk döneminde Türkiye Cumhuriyet’inin dış politikası (1923-1938).

Ders Kitabı

  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Bayraktar, B.(2009), Detay Yayınları

Bilgi Teknolojileri Kullanımı (3-0) 4

 Bilişime giriş, bilgisayar yazılımı ve çeşitleri, bilgisayarı açma-kapama, MS-DOS işletme sistemi, MS-DOS işletme sisteminin temel komutları, Windows 95 işletim sistemine giriş, dosya yönetimi, disk işlemleri, sistem ayarları, donatılar menüsü, bilgisayarlar arası iletişim, Internet.

 Ders Kitabı

  • Akgün, A. Bilişim Sarayı, (2005). Hilal Ofset.

Rehberliğe Giriş (3-0) 4

Turist Rehberliğine Giriş; Turist Rehberliğinin tarihçesi; Turizm rehberliği mesleği ve Türkiye’de eğitimi, Turizm Rehberliğinin önemi, Turizm rehberliği mesleğine soyolojik yaklaşım, turizm rehberlerinin görevleri; Meslekle İlgili Örgütler ve Mesleğe Yönelik Diğer Kaynaklar içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kitabı

  • Ahipaşaoğlu, S. H. Turizmde Rehberlik, (2001). Detay Yayıncılık.
  • Batman, O., Yıldırgan R., Demirtaş N. Turizm Rehberliği, (2001). Değişim Yayınları
  • Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği, Çolakoğlu,O.E., Epik F., Efendi E. (2007). Detay Yayınları

Arkeoloji II (3-0) 4

 Klasik Arkeoloji Terminolojisi; Antik Çağda Mimari Düzenler; Yunan Seramik, Çömlekçilik ve  Yunan Yontu Sanatı; Yunan Tiyatrosu; Yunan Mimarisi; Antik Roma Sanatı (Seramik, Yontu, Mimari vb.

Ders Kitabı

  • Conti, F. Eski Yunan Sanatını Tanıyalım. (1987). (çev. Solmaz Tunç). İstanbul.
  • Akurgal, E. Anadolu Uygarlıkları. (1993). İstanbul
  • Saltuk, S. Arkeoloji Sözlüğü. (1997). İstanbul.
  • Umar, B. Bir Tarihsel Coğrafya Araştırması ve Gezi Rehberi. (2001).

Anadolu Tarihi ve Sanatı II (Antikçağ) (3-0) 4

M.Ö. 1. bin Anadolu uygarlıkları, yerleşimler, tarih, mimari, sanat, sosyal ve kültürel gelişim. Anadolu’da Yunan ve Roma Sanatı, Anadolu’da Demir Çağ Medeniyetleri: Urartular; Anadolu’da Antik Çağ: Frigler, Lidyalılar, Karialılar, Lykialılar… Anadolu’da Çeşitli Antik Kentler.

Ders Kitapları

•          Saltuk, S. Arkeoloji Sözlüğü. (1997).

•          Umar, B. Bir Tarihsel Coğrafya Araştırması ve Gezi Rehberi. (2001).

•          Cahill, N. (ed.) The Lydians and their World (2010).

•          Tüfekçi Sivas, T. – Sivas, H. (ed.) Frigler. Midas’ın Ülkesinde, Anıtların Gölgesinde, (2012)

İngilizce II (4-0) 8

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

III. Yarıyıl

Turizm ve Sosyoloji (2-0) 3

Sosyolojinin Tanımı ve Konusu, Sosyolojinin Genel Amaçları, Sosyoloji ve Diğer Bilimler, Sosyolojide Yöntem ve Kullanılan Teknikler, Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler, Toplumsal Değişme, Sosyolojinin Turizm Olayına Yaklaşımı, Turizmin Topluma Etkilerini Belirleyen Temel Faktörler, Turizmin Ekonomik Etkileri, Turizmin Fiziksel Etkileri, Turizmin Sosyo-Kültürel Etkileri, Turizm ve Kültürel Değişim, Turistler Arasındaki İlişkilerin Boyutları, Turizm İletişimi ve Etkileşimdeki Kültürler, Semboller, Kültürlerarası Etkileşimde Turist Rehberlerinin Rolü, Turist-Yerel Halk Karşılaşmalarının Boyutları, Turizmde Sürdürülebilirlik Yaklaşımı, Turizmde Yeni Bir Anlayış olarak Turizm Etiği, Kültür ve İletişim, Toplumsal Kategoriler ve Kalıp Yargılar, Türk Toplumunun Bos Zaman ve Tatil Etkinliklerinin Sosyolojik Nitelikleri, Türkiye’ye Gelen Turistlerin Bazı Toplumsal Özellikleri konularını içermektedir.

Ders Kitabı

Avcıkurt, C. Turizm Sosyolojisi, (2007). Detay Yayınları.

Doğan H. Z., Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri (2004). Detay Yayınları.

Seyahat Acentacılığı, Tur Operatörlüğü (3-0) 3

Turizm sisteminin işleyişi; turist, seyahat acentası, tur operatörü tanımları; tur operatörlerinin yıllık çalışma programları; seyahat işletmelerinin dağıtım kanalları; tur çeşitleri, turun gerçekleşmesinde rol alan çalışanlar. Seyahat acentaları, tur operatörleri, yerel tur operatörleri ve seyahat acentaları, tur operatörleri ve seyahat acentaları ilişkileri, seyahat acentası ve tur operatörleri arasındaki farklar, tur operatörlerinin yıllık çalışma programları, tur operatörlerinin satın alma işlemleri, tur planlaması, destinasyon seçimi, destinasyon seçiminde dikkate alınan faktörler, tur maliyetlerinin hesaplanması, turun gerçekleşmesi (destinasyona varış, transfer, info kokteyl, günlük geziler, vb.), tanıtma faaliyetlerinin önemi. rehberlik hizmetlerinde tur planlaması ve yönetimi

Ders Kitabı

Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Mısırlı, İ. (2008). Seçkin Yayınları.

Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi. İçöz, O.(2003), Turhan Kitabevi

Anadolu Tarihi ve Sanatı III (Doğu Roma) (3-0) 4

Anadolu’da Hıristiyanlık ve buna ilişkin kültürel miras.Anadolu kronolojisi, Yunan ve Roman Sanatının benzeyen ve ayrılan noktaları, Roma Sanatının karakteristik özellikleri Bizans Sanatına olan etkileri, Bizans Sanatının başlangıç ve gelişim aşamaları, Bizans Sanatının belli başlı mimari formları, Bizans Döneminden Anadoluda kalan önemli örnekler, İstanbuldaki örnekler, Anadolu’daki örnekler, Selçuklu döneminden önce varolan beylikler ve eserleri, Selçuklu dönemi karakteristik özellikleri ve bu dönemi yansıtan önemli örnekler, Konya ve Kayserideki örnekler, Selçuklu döneminin ardından Anadoluda kurulan beylikler ve sanata olan katkıları, Bursa yapıları ve karakteristik özellikleri, Osmanlı dönemi genel karakteristik özellikleri, Osmanlı dönemi örnekleri.

Ders Kitabı

Yerasimos, S. İstanbul. İmparatorluklar Başkenti (2000).

Engemann, J. Römische Kunst in Spätantike und frühem Christentum bis Justinian (2014).

Effenberger, A. Frühchristliche Kunst und Kultur (1986).

Brenk, B. Spätantike und frühes Christentum (1977).

Ostrogorsky, G. Bizans Devleti Tarihi (2006).

H. Kähler, Kunst der Welt. Rom und sein Imperium (1979).

Türkiye Turizm Coğrafyası (2-0) 3

Coğrafya ve Turizm İlişkisi; Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar; Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı; Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı; Uluslararası Turizm ve Uluslararası Turist Akışları; Türkiye’de Turizm ve Yerli Turist Akışı; Türkiye’deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz).

Ders Kitabı

  • Türkiye Turizm Coğrafyası, Gürdal, M. (2001).Muğla Üniversitesi Yayınları.
  • Turizm Coğrafyası, Zengin, B. (1999). Sakarya: SAÜ Basımevi.
  • Türkiye Turizm Coğrafyası, Evliyaoğlu, S. (1996). Ankara: G.Ü. Tic. ve Tur.Eğ.Fakültesi Yayınları.
  • Türkiye Turizm Coğrafyası, Doğaner, S. (2001). İstanbul: Çantay Kitabevi

Türkiye Faunası (2-0) 3

Anadolu’nun zoocoğrafik önemi, zoocoğrafik konumu, Günümüz fauna elemanlarına genel bir bakış, Omurgasız hayvanlar [özellikle Eklem bacaklı grupları (böcekler vs.)], özellikleri ve Türkiye’deki belirgin örnekleri, Balıklar, özellikleri ve Türkiye’deki belirgin örnekleri, Sürüngenler, özellikleri ve Türkiye’deki belirgin örnekleri, Kuşlar, özellikleri ve Türkiye’deki belirgin örnekleri, Memeliler, özellikleri ve Türkiye’deki belirgin örnekleri, Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler, Endemizm ve yurdumuzun endemikleri, Endemik türlerin dar yayılış nedenleri, Paleoendemik, şizoendemik, patroendemik ve apoendemik kavramları, Hayvanat Bahçeleri, dünyadaki örnekleri, Türkiye ve Dünya’da faunistik zenginlik gösteren doğal alanlar, koruma alanları, ulusal ve uluslararası sözleşmeler, kanunlar ve kuruluşlar, Türkiye ve Dünya’da fauna elemanları-turizm ilişkisi, değerlendirmeler (Kuş gözlem, Av turizmi, safari).

Ders Kitabı

Basoglu,M. & İ. Baran, 1977. Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası. Meteksan Yayınları.

Demirsoy, A. 2003. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgasızlar/Böcekler, Cilt II/ Kısım II. Meteksan Yayınları, Ankara.

Kuru, M. 2006. Omurgalı Hayvanlar. Palme Yayıncılık, Ankara.

İngilizce III (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.

Ders Kitabı

Oxford University Press /English File / Pre-Intermediate

Ekonomi (2-0) 4

Mikro ekonominin temel kavram ve ilkeleri kullanılarak turizm sektörüne dair analizler yapma becerisinin kazandırılması için temel mikro ekonomi bilgilerinin turizm sektöründen örnekler verilerek aktarılması.  Anahtar kelimeler:Turizmtalebi, turistik talep fonksiyonu, talep esneklikleri, gelir esneklikleri, turizm arzı, turistik arz fonksiyonu, arz esneklikleri, turizm piyasası, fiyat oluşumu, başlıca aktörler ve rekabet stratejileri. Makro ekonominin temel kavram ve ilkelerini kullanarak turizm sektörüne dair analizler yapma becerisini kazandırmak için temel makro ekonomi bilgileri aktırıldıktan sonra, güncel gelişmeler de takip edilerek turizm sektöründen örnekler verilmesi. Anahtar kelimeler:Turizmin parasal etkileri (dış ödemeler dengesi, milli gelir, fiyatlar genel düzeyi), turizmin reel etkileri (istihdam, altyapı/ üstyapı yatırımları, diğer sektörler), bölgeselleşme hareketi (Avrupa Birliği) küreselleşme hareketi (hizmet ticaretinin serbestleştirilmesi-GATS).

Ders Kitabı

Dinler, Z. İktisada Giriş,.(2009). Ekin Kitabevi

Dinler, Z. Mikro Ekonomi, (2009).Ekin Kitabev

SEÇMELİ DERSLER

Yaban Hayatı Gözlemciliği (2-0) 4

Ders İle İlgili Genel Bilgiler, Yaban Hayatı Gözlemciliği ve Turizminin Tanımı, Yaban Hayatı Gözlemciliği Turizminin Diğer Turizm Türleri ile İlişkisi, Yaban Hayatı Gözlemciliği Aktiviteleri, Yaban Hayatı Gözlemciliği Turizminin Talepleri ve Pazar Büyüklüğü, Yaban Hayatı Gözlemciliği’nin Ekonomik ve Sosyal Faydaları, Yaban Hayatı Gözlemciliği’nin Korumaya Katkıları, Yaban Hayatı Gözlemciliği’nin Sürdürülebilirliğine Yönelik Riskler, Türkiye’de ve Dünyada Faaliyet ve Uygulamaları.

Ders Kitabı

  • Ekolojik Avcılık Fotosafari Eğitimi (2010)., SERT HAKAN,  Gökçe Ofset Matbaacılık , İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 1778903)
  • Mol, T. 2006. Yaban Hayatı. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul.
  • Öymen, R.T. 2010. Yaban Hayatı Bilgisi. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul.
  • Sümbül, H., Öz M., Erdoğan, A., Gökoğlu, M., Göktürk R.S., Düşen, S., Düşen D., O, Aslan, A., Albayrak, T., B. Sert, H., Deniz, İ.G., Tufan, Ö., Kaya, Y., Tunç, M.R., Karaardıç, H., Uğurluay, H. 2005. Türkiye’nin Doğa Rehberi (Bitkiler, Balıklar, Kurbağalar, Sürüngenler, Kuşlar ve Yaban Hayvanları (Memeliler)). Mart Matbaası, İstanbul.

Yönetim Organizasyon (2-0) 4

Turizm sektörünün özellikleri, turizm işletmeleri, konaklama işletmeleri, seyahat işletmeleri, yan hizmet üreten işletmeler, yeme-içme işletmeleri, yönetim düşüncesinin önemi, bilimsel çalışmalar öncesi yönetim düşüncesi, klasik yönetim yaklaşımı, neo-klasik yönetim yaklaşımı, modern yönetim yaklaşımı, yönetim fonksiyonları.

 Ders Kitabı

  • Yönetim ve Organizasyon, Eren, E. (2003), Beta Basım
  • Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon, Şener, B. (2001). Detay Yayınları

Anadolu Düşünürleri (3-0) 4

Doğa Filozofları, Antik Dönem kent Filozofları, Anadolu Kentlerinde Yetişmiş Filozoflar

Ders Kitabı:

  • Serüven Çağı Filozofları, Santillana, G. (2006). Adapa Yayınevi

İşaret Dili I (4-0) 4

İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak

Ders Kitabı

Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü, MEB Türkçe Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili Türkçe Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB Türkçe Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili

Almanca I (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve  konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.

Rusça I (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve  konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar;  somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

IV. Yarıyıl

Dünya Coğrafyası ve Turizm Destinasyonları (2-0) 3

Coğrafya ve Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar: Rekreasyon, Boş Zaman, Coğrafya ve Turizm İlişkisi, Turizm Arzı ve Coğrafi Dağılımı. İklim, yer şekilleri, tarih ve kültürün turistik kaynak olarak değeri, Turizm Talebi ve Coğrafi Dağılımı. Dünya turizm pazarının özellikleri, Turistik varış yerlerinin ortaya çıkması, yaşam süreçleri ve varış yerleri arasındaki rekabet, Dünya üzerindeki temel varış yerleri ve buralardaki turistik çekicilikler. A: Avrupa, Orta – Batı Avrupa Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Orta – Doğu Avrupa Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Kuzey Avrupa ve Doğu Avrupa Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Orta Doğu Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Asya – Pasifik Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Kuzey Amerika Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Güney Amerika Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Afrika Ülkelerinin Turizm Coğrafyası, Dünya Turizm Örgütü verilerinin Değerlendirilmesi,

Ders Kitabı

  • The Geography of Tourism and Recreation: Environment, Place and Space, Hall, C.M., S.J. Page. (1999). Routledge.
  • Worldwide destinations: The geography of travel and tourism. 4th Edition, Boniface, B. G. & Cooper, C. (2004). Oxford:Butterworth Heinemann
  • Tourism Today A Geographycal Analysis,Pearce, Douglas (1990). Longman Scientific & Technical

Turizm Pazarlama  (2-0) 2

Pazarlamanın temel kavramları ve günümüz pazarlama anlayışı, hizmet pazarlaması ve turizm, tüketici pazarı ve satın alma davranışı, örgütsel pazar ve satın alma davranışı, ürün tasarımı ve yönetimi, fiyat kararları, dağıtım kanalları yönetimi, tutundurma yönetimi.

 Ders Kitabı

Kozak, N. Turizm Pazarlaması, (2008). Detay Yayınları

Yükselen, C. Pazarlama: İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, (2008). Detay Yayınları

Anadolu Tarihi ve Sanatı IV (Selçuklu – Osmanlı )

Anadolu Tarihi ve Sanatı, Selçuklu dönemi karakteristik özellikleri ve bu dönemi yansıtan önemli örnekler, Konya ve Kayseri’deki örnekler, Selçuklu döneminin ardından Anadolu’da kurulan beylikler ve sanata olan katkıları, Bursa yapıları ve karakteristik özellikleri, Osmanlı dönemi genel karakteristik özellikleri, Osmanlı dönemi örnekleri.

Ders Kitabı

Kuran, A. Anadolu Medreseleri, Ankara (1969).

Altun, A. Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları İçin Bir Özet, İstanbul (1988).

Altun, A Anadolu’da Artuklu Devri Türk Mimarisi, İstanbul (1978).

Turan, O. Selçuklular Zamanında Türkiye Tarihi, İstanbul (1984).

Ögel, S. Anadolu Selçuklu Sanatı Üzerine Görüşler, İstanbul 1986Doğan Kuban, Anadolu Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul (1965).

Türkiye Turizm Coğrafyası II (2-0) 3

Turizm ile mekan arasındaki ilişkinin kavranması, Öğrencilerin turizm coğrafyası ile ilgili temel kavramlar ve konular hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması, Türkiye’deki turizm arzının (özellikle turistik çekicilikleri) yakından tanınması, Çevredeki turistik değer taşıyan unsurların tanınması ve korunması, Turizm-çevre ilişkisinin kavranması.

Ders Kitabı

Gürdal, M. Türkiye Turizm Coğrafyası, (2001).Muğla Üniversitesi Yayınları.

Zengin, B Turizm Coğrafyası,. (1999). Sakarya: SAÜ Basımevi.

Evliyaoğlu, S. Türkiye Turizm Coğrafyası, (1996). Ankara: G.Ü. Tic. ve Tur.Eğ.Fakültesi Yayınları.

Doğaner, S. Türkiye Turizm Coğrafyası, (2001). İstanbul: Çantay Kitabevi.

Türkiye Florası (2-0) 3

Temel Terminoloji, Sınıflandırma ve sistematiğin temel ilkeleri, Tohumsuz bitkiler (Eğreltiler, Karayosunları), Tohumlu bitkiler: Açık tohumlu bitki grupları, Türkiye’deki ve Dünya’daki belirgin ve özellikli örnekleri Kapalı tohumlu bitki grupları, Türkiye’deki ve Dünya’daki belirgin ve özellikli örnekleri Türkiye’nin Biyoçeşitliliği ve bitki zenginliği Bitki coğrafyası, Türkiye’nin Flora Bölgeleri, bitkilerde yayılış, Endemik, replik, kozmopolit bitkiler Türkiye’de ve Dünya’da bitki örtüsü (vejetasyon) çeşitleri, yaşam kuşakları Türkiye’deki Önemli bitki alanları Bitkilerde hayat formları ve örnekleri (Ağaçlar, çalılar, yer bitkileri, saklı bitkiler, parazit bitkiler) Türkiye ve Dünya’da flora elemanları-turizm ilişkisi, değerlendirmeler (Botanik bahçeleri, foto safari, bitkiler ve doğa aktiviteleri) Arazi uygulaması.

Ders Kitabı

Akkemik, Ü. (2017). Türkiye’nin Doğal, Egzotik Ağaç ve Çalıları 1 Chapter: Crataegus Publisher: Orman Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.

Akman, Y., Ketenoğlu, O. 1987. Vejetasyon ekolojisi (Bitki sosyolojisi). Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Ankara.

Davis PH (ed.) (1988). Flora of Turkey and the East Aegean Islands (Supplement). Vol. 10. Edinburgh: University Press.

Güner A, Özhatay N, Ekim T & Başer KHC (2000). Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Second Supplement. Vol. 11. p. 656. Edinburgh: University Press.

Sümbül, H., Göktürk, R. S., Düşen, O. D., Deniz, İ. G., Sert, H., & Tufan, Ö. (2005). Türkiye’nin Doğa Rehberi. Mart Matbaası.

İngilizce IV (4-0) 6

Temel İngilizce gramer yapıları; temel zamanlar, bağlaçlar, ilgi cümlecikleri, modal yardımcı fiilleri, temel kelime bilgisi, kelime ve cümle vurgulama

Seçmeli Dersler

Sağlık ve İlk Yardım (2-0) 4

Ders, sağlık kavramı, sağlıklı hayatın temeli, sağlığa zararlı alışkanlıklar, bulaşıcı hastalıklar, büyüme gelişme ve ruh sağlığı, insan vücudunun yapısı ve işlevleri, yiyecek içecek işletmelerinde oluşabilecek kazalar, ilk yardım kuralları ve teknikleri gibi konuları içermektedir.

Ders Kitabı

Durmuş, S. H.- Özdemir,  A. Sağlık Bilgisi El Kitabı, Zeus Kitabevi, 2005.

Türk ve Dünya Mutfakları

Yemek ve kültür, Mutfağın tarihsel gelişimi, Türk Mutfağı, Türk geleneksel besinleri ve sağlık etkileşimi, Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu ve Batı Asya Ülkeleri, Güney ve Kuzey Asya ülkeleri, Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu Avrupa, Diğer Avrupa ülkeleri

Ders Kitabı

Akman, M.,  Mete, M.Türk ve Dünya Mutfakları, (1988). Konya.

AB ve Turizm (2-0) 4

Avrupa Birliği’nin tarihçesi ve kurumları, işleyişi, Avrupa Birliği 30.06.2010 tarihli Turizm Politikası Komisyon karar metninin incelenmesi, Avrupa Birliği 20.02.2014 tarihli Turizm Kalite Prensipleri Komisyon karar metninin incelenmesi, Avrupa Birliği 2017-2020 Turizm Fonlarına ait raporun incelenmesi, Turizm Takip Sistemleri, Avrupa’nın Rekabetçiliği, Düşük Sezonda Turizm, Kültürel Turizm Rotaları ve Yaratıcı Avrupa Bakış Açısı, KOBİ’lerin Desteklenmesi.

İşaret Dili II (4-0) 4

İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Eko Turizm (2-0) 4

Ders İle İlgili Genel Bilgiler Turizm Türleri İçerisinde Ekoturizm, Tanımı ve İlgili Kavramlar

Eko turizmin Tarihi Gelişimi Eko turizmin Faydaları, Özellikleri, Kriterleri ve İlkeleri Sürdürülebilir Kalkınma/Eko turizmin Sektörel Yapısı/Eko turizm Endüstrisi /Dünyada ve Türkiye’de Ekoturizm Endüstrisinin Gelişimi, Ekoturizm Planlaması/ Etkinliklerinin Sınıflandırılması, Ekoturizm ve Korunan Alanlar Ekoturizmin Ekolojik, Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Etkisi T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Turizmin Çeşitlendirilmesine Yönelik Projeleri Türkiye’de ve Dünyada Ekoturizm Faaliyet ve Uygulamaları.

Ders Kitabı

Demir, C. ve Çevirgen, A., Ekoturizm Yönetimi, Nobel Yayın, 2006.

Gültekin, Y.S. 2017. Ekoturizm Yönetimi. Düzce Üniversitesi, Orman Fakültesi Ders Notları.

Polat, A.T., Ekoturizm, S.Ü.Teknik Bilimler MYO Tasarım ve Basım Yayımcılık Atölyesi, 2008, Konya.

Almanca II (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve  konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.

Rusça II (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve  konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar;  somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

V. Yarıyıl

Mitoloji I (2-0) 4

Yunan Mitolojisi, Evrenin ve Tanrıların yaradılışı, İnsanın yaradılışı, Olymposlu Büyükler, Zeusun çevresindeki Tanrılar ve Atmosfer Tanrıları, Su Tanrıları, Orman ve  Kır Tanrıları, Toprak ve Cehennem Tanrıları, İnsan hayatı ve kaderiyle ilgili Tanrılar, Kahramanların klasik mitoloji ve onun sanattaki yansımaları, Sanat eserlerinin doğal  anlamlarının arka planındaki anlaşmalı anlam ve içerikleri, İkonolojik çözümlemeler, Türk Mitolojisi, Doğu dünyasındaki mitolojiler ve bunların sanattaki yansımaları.

Ders Kitabı

Erhat, A. Mitoloji Sözlüğü (2000).

Can, Ş. Klasik Yunan Mitolojisi, (2005), Inkılap, İstanbul.

Hamilton, E., Mythology: A Mentor Book, (1975). New York.

Sanat Tarihi I (2-0) 2

Sanat Tarihine Giriş, Temel Kavram ve Terminoloji; Bizans Sanatı, Doğuşu, Gelişimi; Bizans Sanatının Çerçevesi: Dini Mimari, Askeri Mimari ve Sivil Mimari; Anadolu’da Sanat, İslamiyet’ten Önce Türk Sanatı, Türk Sanatına Giriş, Orta Asya Türk Sanatı: Hunlar, Göktürkler, Uygular; İslam Sanatı: Karahanlı, İlhanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu Mimarisi incelenmektedir.

Tur Planlaması ve Yönetimi (2-0) 4

Tur Yönetimi Mesleği ve Tur Çeşitleri, Tur Yönetimi Personeli, Grupların Oluşumları ve Grup ÇeşitleriTur Planlamasında Destinasyon Seçimi, Turistik Ürünü Oluşturan Öğeler ve Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri, Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri ve Öğelerin BirleştirilmesiTurun GerçekleşmesiYönetim Fonksiyonları Açısından Tur Rehberinin Rolü.

Ders Kitabı

Ahipaşaoğlu, H.S.Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması ve Yönetimi, Detay Yayıncılık

Çolakoğlu, O.E., Epik, F., Efendi, E. Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği, Detay Yayıncılık

Küçükaslan, N., Tur Planlaması ve Yönetimi Detay Yayıncılık.

Dinler Tarihi (2-0) 2

Dinler Tarihine Giriş; Orta Doğu Tarih Öncesi Dinleri, Eski Mezopotamya Dinleri; Eski Anadolu Dinleri, Tarih Öncesi İnançları, Kültleri ve Tapınakları; Eski Avrupa Dinleri, Yunan ve Roma Dinleri; Eski Arabistan Dinleri; Sümer, İran ve Mısır Dinleri; Türklerde Din; Yahudilik, Hıristiyanlık, İslamiyet ve Hint Dinleri

Ders Kitabı

Tümer, G. ve Küçük, A Dinler Tarihi, (1988). Ankara.

Sarıkcıoğlu, E. Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, (1983). İstanbul.

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (2-0) 2

Sosyal bilimler ve araştırma, sosyal bilimlerde araştırmanın planlanması, konu ve amaç, araştırma soruları, araştırma denemeleri, evren ve örneklem, sosyal bilimlerde araştırma modelleri: Tarihî model, deneysel model, korelasyon modeli, ölçüm düzeyleri, ölçüm araçlarının özellikleri, ölçüm araçları çeşitleri, veri analizi teknikleri, sosyal bilimlerde araştırma raporlarının hazırlanışı.

Ders Kitabı

Baloğlu, B. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, (2009). Der Yayınları.

İngilizce V (4-0) 4

Temel İngilizce gramer yapıları; temel zamanlar, bağlaçlar, ilgi cümlecikleri, modal yardımcı fiilleri, temel kelime bilgisi, kelime ve cümle vurgulama.

Seçmeli Dersler

Kültürel Miras Yönetimi  (2-0) 4

Tanım ve kavramlar, mevzuat ve koruma yaklaşımları; taşınır-taşınmaz kültür varlıklarının korunması; ulusal ve uluslararası teşkilatlar; alan yönetimi; kültür ve turizm bağlamında kültürel mirasın değerlendirilmesi. http://whc.unesco.org/uploads/activities/documents/activity-562-4.pdf

 Tarihsel Coğrafya (2-0) 4

Antikçağ tarihi bölgelerinin coğrafyası, burada yaşayan halklar ve kökenleri, ekonomik kaynakları

Ders Kitabı

Schwertheim, E. Antikçağda Anadolu, Kitap Yayınevi, İstanbul 2009.

Strabon, Geographika, çev. A. Pekman, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 2009.

Sevin, V. Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 2001.

Seyahat İşletmeciliği Paket Programları (2-0) 4

Öğrencilerinin İşletmelerde Bilgisayar ortamında Rezervasyon almalarını, Tur düzenleyip bilet satmalarını, kontratlarını girebilmeyi ve ilgili raporları alabilmelerini sağlamak. Biletleme paket programının tanıtımı, Biletleme ve Raporlama yapma.

Ders Kitabı

Akgün, A. Sejour Incoming Acenta Programı, (2011). Detay Yayınları

Eski Yunanca I (4-0) 4

Dünyanın en köklü ölü dillerinden birisi olan bu dilin kısa bir gelişim tarihi verildikten sonra dilin önce alfabesini öğretmek, sonra da fonetik, morfoloji ve syntaks’ı (cümle bilgisi) hakkında genel bilgiler vererek öğrenciye bu dili öğretmeye başlamak, dille ilgili en temel bilgileri vermek.

Ders Kitabı

K. Person vdiğ., Propylaia. Griechisches Lese- und Übungsbuch, 1994.

Almanca III (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Port folyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.

Rusça III (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Port folyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar;  somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

VI. Yarıyıl

Mitoloji II (2-0) 4

Mitoloji Sanat İlişkisi, Ön Asya Mitolojileri Hakkında Genel Bilgi, Sümer Mitolojisi, Mısır Mitolojisi, Anadolu Mitolojisi, Mitologya Yazarları, Greek Mitolojisi, Greek Mitolojisinin Oluşumu, Greek Panteonu, Roma Mitolojisi, Roma Panteonu, Roma Mitolojisinin Kaynakları

Ders Kitabı

Erhat, A. Mitoloji Sözlüğü (2000).

Can, Ş. Klasik Yunan Mitolojisi, (2005), Inkılap, İstanbul.

Hamilton, E., Mythology: A Mentor Book, (1975). New York.

Sanat Tarihi II (2-0) 2

Erken Dönem Anadolu Türk Mimarisi; Anadolu Selçuklu Mimarisinin Özellikleri: Anadolu Selçuklu Camileri, Medreseleri, Türbeleri, Kervansarayları, Hamamları, Köşkleri, Köprüleri ve Askeri Yapıları, Osmanlı mimarisi ve sanatı konularını içermektedir. Bu derste dinî mimarinin temsilcilerinden tekke, dergah, zaviye gibi tarikat yapılarının, türbe, kümbet gibi gömü yapılarının, medrese, gibi eğitim yapılarının, hamam, çeşme, köprü, ev, konak, saray, han, kervansaray, çarşı, arasta, gibi sivil yapıların ve kale, hisar, sur, kışla, karakol gibi askeri yapıların kendilerine özgü terimleri öğretilir. Ayrıca el sanatı ürünleriyle ilgili temel terim ve kavramlar anlatılır.

Ders Kitabı

Gombrıch, E.H. Sanatın Öyküsü (2009) İstanbul. 

Kuban, D. Mimarlık Kavramları, (1984,) İstanbul.

Sözen, M-Tanyeli, U. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, (2011)  İstanbul.

Hasol, D. Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, (2010),  İstanbul.

Uygarlıklar Tarihi (2-0) 4

Mezopotamya, Levant, Mısır ve Akdeniz uygarlıkları, tarih, mimari, sanat, sosyal ve kültürel gelişim. Uygarlık Kelimesinin etimolojisi, Uygarlıklar arasındaki ilerleme farkları, Prehistorik dönemler, Yiyecek üretiminin başlaması ve yayılışı, Hayvanların evcilleştirilmesi ,Hayvanların evcilleştirilmesinin etkileri, Uygarlıkların farklı kıtalarda farklı hızlarda yayılmasının nedenleri, Sınıfların ortaya çıkması, Avrasya da uygarlıkların farklı seyir etmesi, Yunan uygarlığı doğuşu, Bilimsel düşünce’nin ortaya çıkışı konularını içermektedir.

Ders Kitabı

Diamond, Jared M. Tüfek, Mikrop, Çelik. (2002).

Hart, M.H., Harmancı, M. En etkin 100 (1995). İstanbul.

Downs, R.B., Güngör, E. Dünyayı Değiştiren Kitaplar, (2000).İstanbul.

Dinler Tarihi II (2-0) 2

Dinler Tarihine Giriş; Orta Doğu Tarih Öncesi Dinleri, Eski Mezopotamya Dinleri; Eski Anadolu Dinleri, Tarih Öncesi İnançları, Kültleri ve Tapınakları; Eski Avrupa Dinleri, Yunan ve Roma Dinleri; Eski Arabistan Dinleri; Sümer, İran ve Mısır Dinleri; Türklerde Din; Yahudilik, Hıristiyanlık, İslamiyet ve Hint Dinleri.

Ders Kitabı

Tümer, G. ve Küçük, A Dinler Tarihi, (1988). Ankara.

Turizm Mevzuatı (2-0) 2

Turizmle ilgili yasalar, işletmelerin yasal yükümlülükleri ve uymaları gereken kurallar, Turizmi Teşvik Kanunu ve diğer yasal düzenlemeler.

Ders Kitabı

A. Yaylı vdiğ. Turizm Hukuku ve Mevzuatı, 2008, Ankara.

İngilizce VI (4-0) 4

Bilimsel ve Kültürel Etkinlik Yönetimi (2-0) 4

 Kongre Ve EtkinlikTurizmi, Dünya, Avrupa ve Türkiye İstatistikleri, Dünyada ve Türkiye’de Kongre ve EtkinlikTurizmi ve Kongrelerin ve Etkinliklerin Dünyada ve Türkiye’de Sağladığı Döviz Kazançları, International Confex Tanıtımı – Etkinlik Pazarlaması ve Satışı,Yönetsel Fonksiyonlar ve Etkinlik Yönetimi – Etkinlik Öncesi, Sırası ve Sonrası Çalışmalar, DMAI, IAPCO, AIPC, ANFAŞ Kongre Merkezi İncelemesi – İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı İncelemesi, KongreTurizmi ve Internet İlişkisi, Kongre ve Toplantılarda Sunum Şekilleri, Sunum Öncesi, Sunum Sırasında ve Sunum Sonrasında Yapılması Gerekenler, Kongreye On-Line Kayıt Olma, Kongreye Internet Üzerinden Bildiri Yollama, Incentive Seyahatler ve Incentive House İşletmeleri, İş Seyahatleri, Dünyada ve Türkiye’de Gelişimi, MPI, Türkiye KongreTurizmi Kapasitesinin İllere Göre Değerlendirilmesi – Türkiye’nin KongreTurizmi Potansiyelinin Avantajlar ve Dezavantajlar Açısından İncelenmesi, AIIC, Türkiye’nin dünya kongre pazarından daha fazla pay alabilmesi için öneriler, ICCA, DMC.

Ders Kitabı

Çakıcı, C. Toplantı Yönetimi, (2006).

Yaratıcı Kültür Endüstrileri (2-0) 4

Tanım ve kavramlar, mevzuat ve koruma yaklaşımları; taşınır-taşınmaz kültür varlıklarının korunması; ulusal ve uluslararası teşkilatlar; alan yönetimi; kültür ve turizm bağlamında kültürel mirasın değerlendirilmesi

http://whc.unesco.org/uploads/activities/documents/activity-562-4.pdf

Eski Yunanca II (2-0) 4

Dünyanın en köklü ölü dillerinden birisi olan bu dilin kısa bir gelişim tarihi verildikten sonra dilin önce alfabesini öğretmek, sonra da fonetik, morfoloji ve syntaks’ı (cümle bilgisi) hakkında genel bilgiler vererek öğrenciye bu dili öğretmeye başlamak, dille ilgili en temel bilgileri vermek.

Ders Kitabı

E. Bornemann – E. Risch, Griechische Grammatik, 1978.

K. Person vdiğ., Propylaia. Griechisches Lese- und Übungsbuch, 1994.

C. Şentuna, Yunanca Gramer, 1981.

Sürdürülebilir Turizm Yönetimi (2-0) 4

Sürdürülebilir turizmin teorik çerçevesi, destinasyona yerel topluma ve  turizm kaynaklarına etkisi, Sürdürülebilir Turizm.

Almanca IV (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve  konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.

Rusça IV (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar;  somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

VII. YARIYIL

Bitirme Projesi (2-0) 4

Araştırma konusu belirleme. Kaynak toplama. Literatür taraması yapma. Ampirik yöntemler kullanma. Bilimsel sunum yapma. Bilimsel kurallara uygun makale veya rapor yazma

Ders Kitabı

Seyidoğlu, H. “Bilimsel Araştırma ve Yazma”, İstanbul, 2009.

Dünya’da ve Türkiye’de Antik Kentler  (2-0) 4

Antik kentlerin kuruluş ve yerleşim düzenleri, İtalya, Yunanistan, Mısır, Irak, İran, Peru, Kamboçya, Ürdün gibi ülkelerdeki antik kentlere ilişkin bilgilerin sunumu, Türkiye’de bulunan önemli antik kentlerin detaylı olarak aktarılması.

Ders Kitabı

Akurgal, E. (2000) Anadolu Uygarlıkları, Yedinci Baskı, Net Turistik Yayınlar A.Ş., İstanbul.

Radt, W. (2002) PERGAMON Antik Bir Kentin Tarihi ve Yapıları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.

Rumscheid, F., Koenigs, W. (2000) Küçük Asya’nın Pompeisi Priene Rehberi, Ege Yayınları, İstanbul.

Norwich, J. J. Antik Dünyayı Şekillendiren Kentler (2015).

Özel İlgi Turizmi (2-0) 4

Alternatif Turizm ve Gelişme Alanları, Turistik Ürün Çeşitlendirme, Türk Turizminde Turistik Ürün Çeşitlendirme, İnanç Turizmi, Kültür Turizmi, Doğa Turizmi, Sağlık Turizmi Kitle turizm, özel ilgi turizmi ve alternatif turistik ürün hakkında bilgi sahibi olma, Özel ilgi turizminin dünyadaki trendi ve artış hızı, Turistik ürün çeşitlerini tek tek tanımlayabilme, özellik ve önemlerini bilme, Özel ilgi turizmi açısından Türkiye’nin potansiyeli, Özel ilgi turizmi türleri ve sınıflandırılması, Eko turizm ve türleri, Sağlık turizmi, ara sınav, Kongre turizmi, İnanç turizmi, Golf turizmi, Yat turizmi, Kültür turizmi, Gençlik turizmi

Ders Kitabı

Küçükaslan, N. Özel İlgi Turizmi, (2007).

Hacıoğlu,N., Avcıkurt,C., Turistik Ürün Çeşitlendirmesi, (2008).

Destinasyon Yönetimi (2-0) 4

Turizm ve destinasyon yönetimi (İlkeler, Kurallar, Egilimler ve Politikalar);Turizmin Gelişmesinin Evreleri; Ekonomik Etkiler (Turizmve Döviz Gelirleri,Turizmde Uygulanan Vergiler, Fiyat-Turizmİlişkisi, Turist Tipleri); Çevresel Etkiler (Eko-sistem, Eko-turizm, Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevreye Etki Eden Faktörler); Sosyal Etkiler (Kültür veTurizm, Sosyo-Kültürel Etkiler); Kamu Kurumları ve Bölgesel Kuruluşlar;Turizmin Gelişmesinde Kamu Sektörünün Rolü; Turist Davranışları ve Destinasyon Seçimi;TurizmPazarlaması; İmaj Geliştirme; Destinasyon Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar; Dogal ve kültür varlıklarının Korunması; Örnek Çalışmalar; Türkiye’de Destinasyon Yönetimi.

Ders Kitabı

Özdemir, G. Destinasyon Pazarlaması, (2008).

İngilizce VII (4-0) 4

Sözlü Sunumlar ve Yazılı Metinler üzerinden Turist Rehberliği ile ilgili bilgileri ifade edebilme.

Seçmeli Dersler

Girişimcilik (2-0) 3

Girişimcilik İle İlgili Kavramlar; Girişimciliğin Önemi ve Gelişimi; Girişimcilerdeki Özellikler; İç ve Dış Girişimcilik; Girişimcilikte Motivasyon; Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması; Girişimcilikte İş Fikirleri; İş Planı Hazırlama ve Doküman Haline Getirilmesi; İş Planı İçinde Yönetim, Pazarlama, Finans ve Üretim Planları; Girişimcilik Öyküleri; Girişimcilikte Örnek Olay İncelemeleri. Girişimcilik ve küçük işletmelerin yönetimi ile ilgili temel kavram ve konuların tanıtılması.

Ders Kitabı

Kölük, N. – Dilsiz, İ. Girişimcilik, (2008).

Anadolu Epigrafisi I (2-0) 3

Eski Yunan Dili’ne başlangıç yaparak dünyanın en köklü ölü dillerinden birisi olan bu dilin kısa bir gelişim tarihi verildikten sonra dilin önce alfabesini öğretmek, sonra da fonetik, morfoloji ve syntaks’ı (cümle bilgisi) hakkında genel bilgiler vererek öğrenciye bu dili öğretmeye başlamak, sömester bittiğinde öğrencinin en temel bilgileri almış olmasını sağlamak.

Ders Kitabı

K. Person vdiğ., Propylaia. Griechisches Lese- und Übungsbuch, 1994.

K. Lahmer, Grammateion. Griechische Lerngrammatik – Kurzgefasst, 1999 (Klett Verlag).

E. Bornemann – E. Risch, Griechische Grammatik, 1978.

Z. Taşlıklıoğlu, Grekçe Gramer ve Syntaks, 1968.

Avrupa Mimarlık Tarihi (2-0) 3

Ortaçağ Mimarisi, Rönesans Mimarisi, Barok Mimarisi, Aydınlanma Dönemi Mimarisi…

Ders Kitabı

Jordan, R. F., & Cichy, B. European architecture in colour: From the Greeks to the nineteenth century. (1962).

Pevsner, N. An outline of European architecture (2009).  London.

Stalley, R. A. Early medieval architecture. (1999). Oxford.

Clarke, G., & Crossley, P. Architecture and language: Constructing identity in European architecture, c. 1000-c. 1650. (2000). Cambridge, UK.

Antikçağ ‘da Günlük Yaşam (Yunan) (2-0) 3

Yunan uygarlığının günlük yaşamının unsurları nelerdir? Gelenekler, uygulamalar ve bunların günümüze kalan izleri.

Ders Kitabı

Deighton H.J. Eski Atina Yaşantısında Bir Gün (2012).

Deighton H.J. Eski Roma Yaşantısında Bir Gün (2017).

Honan, L. Spend the Day in Ancient Rome: Projects and Activities that Bring the Past to Life (1998).

Fr. Lohr, S. E. Solomon ,A Day in Ancient Rome: Being a Revision of Lohr’s “Aus Dem Alten Rom (1885).

Spor Turizmi  (2-0) 3

Spor kavramı, Spor turizmi kavramı, spor turizminde gelişmeler ve önemi, Dünya ve Türkiye’de Spor Turizmi, Spor Turizmi çeşitleri, Pazar Büyüklüğü.

Ders Kitabı

Demir, C. – Çevirgen, A. Turizm ve Çevre Yönetimi, (2006), Ankara.

Hazar, A. Spor ve Turizm (2007), Ankara.

Kahraman, N. – Türkay, O. Turizm ve Çevre, (2006), Ankara.

Nezaket ve Görgü Kuralları (2-0) 3

Protokol kavramı, terbiye nezaket görgü ve zarafet kuralları, protokol listeleri, kurum ve kuruluşlarda protokol, sekreterlikte protokol.

Ders Kitabı

Protokol ve Görgü Kuralları, MEGEP Ders Notları, Ankara, 2007.

Almanca V (4-0) 4

Bu derste öğrencilere yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilmesi; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilmesi, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilmesi, kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilmesi, seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilmesi, günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilmesi için orta düzeyde (Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesi) dil becerileri kazandırılır.

Rusça V (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve  konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar;  somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

VIII. Yarıyıl

Bitirme Projesi II (2-0) 4

Araştırma konusu belirleme. Kaynak toplama. Literatür taraması yapma. Ampirik yöntemler kullanma. Bilimsel sunum yapma. Bilimsel kurallara uygun makale veya rapor yazma

Ders Kitabı

Seyidoğlu, H. “Bilimsel Araştırma ve Yazma”, 2009, İstanbul.

Ülkeler ve Kültürleri (2-0) 2

Ülkelerin coğrafi konumları, kısa tarihleri, siyasal rejimleri ve ağırlıklı olarak kültürel özellikleri anlatılacaktır. Ders konusu ülkelerin demografik ve dinsel yapıları, sinema, edebiyat, güzel sanatlar, klasik ve popüler müzik alanında sembol haline gelmiş isimleri, doğal güzellikleri, önemli mimari eserleri, gelenekleri, içki ve mutfak kültürleri ayrıntılı anlatılacaktır. Tüm AB üyesi ülkeler- AB üyesi olmayan Avrupa ülkeleri (Norveç ve İsviçre) Gelecekte Türkiye için daha fazla turistik potansiyel taşıyan Rusya, Ukrayna, İran, İsrail, Suriye vb gibi ülkeleri,  dünya ekonomisinde ve siyasetinde ağırlığı olan ABD, Japonya, Çin ve Hindistan gibi ülkeleri tek tek tanıtmak olacaktır. Ülkelerin coğrafi konumları, kısa tarihleri, siyasal rejimleri ve ağırlıklı olarak kültürel özellikleri anlatılacaktır. Ders konusu ülkelerin demografik ve dinsel yapıları, sinema, edebiyat, güzel sanatlar, klasik ve popüler müzik alanında sembol haline gelmiş isimleri, doğal güzellikleri, önemli mimari eserleri, gelenekleri ayrıntılı anlatılacaktır.

Rehberlikte Uzmanlaşma (2-0) 4

Turist Rehberliğine Giriş; Turist Rehberliğinin ve Tur Yönetiminin Tarihçesi; Tur ve Grup Çeşitleri; Tur Öncesi Hazırlık; Turist Gruplarına Bilgi Verme; Hizmet Üreticileri ve Turistlerle İlişkiler; Turist Rehberliğinin Etik, Sosyal, Yasal ve Ekonomik Yönleri; Meslekle İlgili Örgütler ve Mesleğe Yönelik Diğer Kaynaklar.

Ders Kitabı

Ahipaşaoğlu, S. H. Turizmde Rehberlik. (2001). Ankara

Batman, O., Yıldırgan R., Demirtaş N. Turizm Rehberliği, (2001). Sakarya.

İletişim Teknikleri (2-0) 2

Etkili iletişimi sağlayacak bir yol olarak, kişilerarası iletişim ve kullanılışı, kuramsal olarak ele alınır. İletişim süreci ve kişilerarası iletişimin özellikleri formel iletişim, ikna edici iletişim, kültürel çerçeve gibi başlıklar, dersin içeriğini oluşturur. İş hayatında İmaj faktörü, İmaja etki eden faktörler, İlk izlenim, İş ortamlarında ilk izlenimlerinin önemi, Dış görünüş, konuşma tarzı, davranışlar, İmaj oluşturmanın kilit noktası: İletişim, İletişim becerileri: Sözel iletişim, Sözsüz iletişim konusundaki beceriler, İletişim tarzları, İletişim tarzının saptanması. Bireylerarası iletişimin genel kavramları üzerinde durulması ve iletişim becerilerinin anlama olanağının sağlanması amaçlı uygulamalar. Ego durumları analizi; müşteri ilişkileri; dinleme becerileri; sözlü iletişim; paralanguage; kinesics (beden dili); proxemics; grup içi iletişimde liderlik ve grup sürecinde iletişim. Grup egzersizleri ile öğrencilerin birbirlerine iletişim becerileri hakkında geri bildirimde bulunmalarının sağlanması konularını içerir.

Ders Kitabı:

Eğinli, A. T., Gürüz, D., Kişilerarası İletişim, (2008), Ankara.

Müzeler ve Özel Koleksiyonlar (2-0) 4

Müzeciliğin Ortaya Çıkışı ve Gelişim Aşamaları, Müzecilik tarihçesi; Müze Çeşitleri ve Tanımları; İzinli ve İzinsiz İlk Kazılar ve Tarihi Eser Kaçakçılığı; İstanbul Müzelerinden Örnekler (Ayasofya, Arkeoloji, Kariye, Resim-Heykel,  Mozaik, Rumeli Hisarı, Topkapı Sarayı, Dolmabahçe ve Yerebatan Sarayı Müzeleri; Ankara Müzelerinden Örnekler (Anadolu Medeniyetleri ve Etnografya Müzesi, Anıtkabir ve Resim Heykel Müzesi; İzmir Müzelerinden Örnekler (Etnografya ve Arkeoloji Müzeleri,) Antalyave dünya müzelerinden örnekler, kent bazında önemli müzelerin tanıtımı, eser türlerinin gelişimi, kronoloji, antik yerleşimler.

Ders Kitabı

A.Altunbaş, Ç. Özdemir, Çağdaş Müzecilik Anlayışı ve Ülkemizde Müzeler, 2012.

W.M.K. Shaw, Possessors and Possessed, Museums, Archaeology and the Visualizations of History in the Late Ottoman Empire (2003).

İngilizce VIII (4-0) 4

Sözlü Sunumlar ve Yazılı Metinler üzerinden Turist Rehberliği ile ilgili bilgileri ifade edebilme.

Seçmeli Dersler

Doğa Fotoğrafçılığı (2-0) 3

Temel fotoğrafçılık bilgisi. Fotoğrafta kompozisyon. Makine kullanımı. Dış mekan ve doğada fotoğraf çekimi bilgileri.

Ders Kitabı

Kanburoğlu, Ö., Dijital Fotoğrafta Yaratıcı Teknikler, 2010 İstanbul.

Kelby, S., Dijital Fotoğrafçının El Kitabı 3. Cilt, 2010, İstanbul.

Demirbaş, Y. K., Dijital Fotoğrafçılık, 2007, İstanbul.

Türk Halk Bilimi ve Geleneksel El Sanatları (2-0) 3

El sanatlarını besleyen kaynaklar; El sanatı üretiminin tanımı ve özellikleri, Türk El Sanatlarını besleyen kaynaklar; Türk el sanatlarında dinlerin ve kültürlerin etkisiyle göstermiş olduğu değişiklikler, sanat ve zanaat kavramları yapıldıkları hammaddelere göre el sanatları tekniğin gelişimi ile , birlikte el sanatlarında kullanılan motiflerin değişimi ve farklılaşması ele alınır.

Ders Kitabı

Arık R. –Arık,  O. Selçuklu ve Beylikler Çağı Çinileri, 2007, İstanbul.

Tüketici Davranışı (2-0) 3

Tüketici bilincine ilişkin temel kavramlar, Ekonomi işleyişi ve piyasa ekonomisinde tüketicinin yeri, Pazarlamada tüketici davranışlarının yeri ve önemi, Tüketici davranışların etkileyen psikolojik, sosyal, ekonomik faktörler, Life-style ve self-concept kavramlarının tüketici alışkanlıkları üzerindeki etkileri ve tüketici satın alma karar süreci, Tüketici bilinci ve ülkemizde tüketici haklarını korumaya yönelik yasa ve kuruluşlar, Çevre koruma ve tüketici bilinci, tüketici eğitim.

Ders Kitabı

Altunışık, R., İslamoğlu, A.H., Tüketici Davranışları, (2013), İstanbul.

Anadolu Epigrafisi II (2-0) 3

İlk sömesterde Eski Yunan Dili’ne başlangıç yapmış olan öğrencilerin bu dilin gramerini öğrenmeye devam etmelerini sağlamak, dilin en önemli ve ağırlıklı gramer kurallarını bu sömesterde öğretmek, öğrencilerin kelime bilgilerinin derinleşmesini sağlamak.

Ders Kitabı

K. Person vdiğ., Propylaia. Griechisches Lese- und Übungsbuch, 1994.

K. Lahmer, Grammateion. Griechische Lerngrammatik – Kurzgefasst, 1999 (Klett Verlag).

E. Bornemann – E. Risch, Griechische Grammatik, 1978.

Z. Taşlıklıoğlu, Grekçe Gramer ve Syntaks, 1968.

İnanç Turizmi (2-0) 3

İnanç turizmi, dinler tarihi, turizm ve din ilişkisi, endüstriye katkıları..

Ders Kitabı

Charles R. Goeldner – J.R. Brent Ritchie Tourism: Principles, Practices, Philosophies. (2008).

David L. Edgell Sr. & Jason Swanson Tourism Policy and Planning: Yesterday, Today, and Tomorrow. (2013).  

Roland Conrady & Martin Buck Trends and Issues in Global Tourism (2012).  

Antik Çağ’da Günlük Yaşam Roma (2-0) 3

Roma uygarlığının günlük yaşamının unsurları nelerdir? Gelenekler, uygulamalar ve bunların günümüze kalan izleri

Ders Kitabı

Deighton H.J. Eski Atina Yaşantısında Bir Gün (2012).

Deighton H.J. Eski Roma Yaşantısında Bir Gün (2017).

Honan, L. Spend the Day in Ancient Rome: Projects and Activities that Bring the Past to Life (1998).

Fr. Lohr, S. E. Solomon ,A Day in Ancient Rome: Being a Revision of Lohr’s “Aus Dem Alten Rom (1885).

Almanca VI (4-0) 4

Bu derste öğrencilere yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilmesi; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilmesi, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilmesi, kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilmesi, seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilmesi, günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilmesi için orta düzeyde (Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesi) dil becerileri kazandırılır.

Rusça VI (4-0) 4

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar;  somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

Eklenme tarihi :28.12.2022 16:18:45
Son güncelleme : 28.12.2022 16:18:45