Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2-0) 2
Temel Kavramlar, Osmanlı Devleti Ve Osmanlı’da Yenileşme Hareketleri Osmanlı Devleti’nin Gerileme Nedenleri, Genç Osmanlılar, Meşrutiyet, İttihat Ve Terakki Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp Ve Balkan Savaşı, I. Dünya Savaşı: Savaşın Sebepleri, Osmanlı Devleti’nin Savaştığı Cepheler, Gizli Antlaşmalar, Savaşın Sonuçları, Mondros Mütarekesi Ve Osmanlı Devletinin Paylaşılması, Milli Mücadele: Hazırlık Dönemi, Cemiyetler, Kuvay–ı Milliye, Kongreler: Bölgesel Kongreler, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi Son Osmanlı Mebusan Meclisi Ve Misak-ı Milli, TBMM’nin Açılması Ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu, Milli Mücadelede Cepheler: Doğu, Güney Ve Batı Cepheleri, Mudanya Mütarekesi Ve Lozan Antlaşması
Ders Kaynakları
Stanford Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye
Durmuş Yalçın vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II
Ali İhsan Gencer, Sabahattin Özel, Türk İnkılâp Tarihi
Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk'ün Bütün Eserleri
Sina Akşin, Türkiye’nin Yakın Tarihi
Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi
Fahir Armaoğlu, XX. Yüzyıl Siyasi Tarihi
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
Gastronomiye Giriş (2-0) 6
Mutfakta kullanılan temel terimleri ve bu terimlerin kullanıldığı yerleri bilme. Tarih boyunca gelişen yemek yeme alışkanlıkları hakkında bilgiler verme ve günümüzdeki gastronomi trendleri hakkında fikir edinme. Temel mutfak araçları hakkında temel bilgiler ve bu araçların bakımı ve kullanım yerleri.
Ders Kaynakları
Tarih Boyunca Yemek Kültürü (MURAT BELGE)
Açıklamalı Yemek ve Mutfak Terimleri Sözlüğü (NEVİN HALICI)
Lezzetin Tarihi (ZEKİ TEZ)
Türk Dili I (2-0) 2
Türkçenin tarihi ve temel kuralları, örnek edebi ve bilimsel metinlerin okunması.
Ders Kaynakları
Türk Dil Kurumu, Yazım Kılavuzu
İsmail Parlatır, Zeynep Korkmaz Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, Necati Birinci, Ahmet B.Ercilasun, Türk Dili ve Kompozisyon
Zeynep Korkmaz, Türk Dili Üzerine Araştırmalar
Gürer Gülsevin, Erdoğan Boz, Türk Dili ve Kompozisyon I–II
Ahmet Bican Ercilasun, Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi.
Doğan Aksan, Türkçenin Gücü
Türk Dil Kurumu, Büyük Türkçe Sözlük
Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili
Leyla Karahan, Türk Dili Üzerine İncelemeler
Genel Turizm Bilgisi (3-0) 6
Turizm olgusu, turizm çeşitleri, turizm sektörünün özellikleri, turizm istatistikleri, turizm arzı ve talebi, turizmin olumlu ve olumsuz etkileri, turizmde güncel konular.
Ders Kaynakları
An introduction to Tourism Leonard J. Lickorish, Carson L. Jenkins Butterworth-Heinemann Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP A division of Reed Educational and Professional Publishing Ltd
Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar- Prof.Dr. Nazmi KOZAK, Prof.Dr. Metin KOZAK, Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK
İşletme Bilimine Giriş (2-0) 6
Bir işletmenin nasıl çalıştığını, hangi birimlerden oluştuğunu anlayabilmek için temel kavramları ve araçları vermek, bir sistem olarak işletmeyi ele alıp fonksiyonlarıyla birlikte incelemek
Ders Kaynakları
Canan Çetin ve Esin Can Mutlu; Temel İşletmeciliğe Giriş, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.
Kadri Mirze; İşletme, Literatür, 2010, İstanbul.
Mümin Ertürk; İşletme Biliminin Temel İlkeleri, 7. baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2009.
Tuncer Tokol ve Zeyyat Sabuncuoğlu; Genel İşletme, Aktüel Yayınları, 2000.
İngilizce I (4-0) 8
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.
Ders Kaynakları
Essential Grammar in Use, CUP
Almanca I (4-0) 8
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.
Ders Kaynakları
Ders Notları
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2-0) 2
Siyasi İnkılâplar: Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı, Halifeliğin Kaldırılması, Anayasal Hareketler, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar Ve Yeni Hukuk Düzeni, Eğitim Ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Ekonomik Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923–1938) ,Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Laiklik, İnkılâpçılık, Bütünleyici İlkeler, Atatürk Sonrası Türkiye (İç Ve Dış Siyasi Gelişmeler)
Ders Kaynakları
Durmuş Yalçın vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II
Fahir Armaoğlu, XX. Yüzyıl Siyasi Tarihi
Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk'ün Bütün Eserleri
Ali İhsan Gencer, Sabahattin Özel, Türk İnkılâp Tarihi
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu
Sina Akşin, Türkiye’nin Yakın Tarihi
Stanford Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye
Bilgi Teknolojileri Kullanımı (3-0) 4
Bilgisayar donanımı, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramlar, bilişim etiği, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, sunum hazırlama, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeler.
Ders Kaynakları
WINDOWS 10 KULLANMA KLAVUZU KİTABI
Beslenme İlkeleri (2-0) 4
Beslenme, besin, besin öğesi gibi kavramlar; karbonhidratlar, proteinler ve lipitlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılmaları, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerilerini içerir.
Ders Kaynakları
Tayar, M., Korkmaz, N. H., Özkeleş, H. E. 2017. Beslenme İlkeleri. Dora Yayıncılık, ISBN:978-975-2447-20-2, 425 sayfa, Bursa.
Bulduk, S. 2013. Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama. Detay Yayıncılık, ISBN:978-975-8326-41-4, 282 sayfa, Ankara.
Temel Mutfak Bilgisi (2-1) 4
Ders kapsamında mutfak organizasyon yapısı, Türkiye’deki mutfaklarda değişen organizasyon yapısı, otel mutfağı-restoran mutfağı ve catering mutfağı benzerlikleri- farklılıkları hakkında bilgi. temel stock (fond) ve çeşitler, temel çorbalar ve çeşitleri, temel soslar ve çeşitleri, Temel ekipmanlar, temel araç gereçler hakkında bilgi vermek.
Ders Kaynakları
The Culinary Institute of America. (2008). In the Hands of a Chef: The Professional Chef’s Guide to Essential Kitchen Tools. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Kariyer Planlama (1-0) 2
Kariyer Planlama dersinin, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenmesi önerilmektedir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir. Dersin yapısına ve içeriklere dair önerilen program aşağıda sunulmuştur. Söz konusu program üniversitelerin ve dersi alacak öğrencilerin kayıtlı olduğu bölümlerin özelliklerine göre farklılıklar gösterebilir.
Ders Kaynakları
- Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar.
2. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü.
3. Yetenek Kapısı platformu.
4. Ders sonu değerleme formu.
Türk Dili 2 (2-0) 2
Türkçedeki tümce yapıları ve bu yapılarla çelişen uygulayımlardan örnekler, anlama-anlatım uygulamaları, yazı türlerinin genel özellikleri.
Ders Kaynakları
Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Prof. Dr. Yakup KARASOY
Anlamak ve Anlatmak, Oya ADALI, Pan Yayınları, İstanbul, 2003.
Dile Genel Bir Bakış, Fatma ERKMAN AKERSON, Multilingual, İstanbul, 2000
Türk Dili Ders Notları I-II, Dr. Güven KAYA, Dr. Cemil ÖZTÜRK, Asuman YILGÖR, Nesrin ALTUN, Bedri SELİMHOCAOĞLU, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005.
Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili
Leyla Karahan, Türk Dili Üzerine İncelemeler
İsmail Parlatır, Zeynep Korkmaz Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy,Necati Birinci, Ahmet B.Ercilasun, Türk Dili ve Kompozisyon
Ahmet Bican Ercilasun, Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi.
Zeynep Korkmaz, Türk Dili Üzerine Araştırmalar
Gürer Gülsevin, Erdoğan Boz, Türk Dili ve Kompozisyon I–II
İşletme Matematiği (2-0) 4
Matematiğin temel kavramları, kümeler, sayılar, eşitsizlikler, üslü ve köklü sayılar, özdeşlikler ve denklemler, logaritma, fonksiyon, fonksiyonlarda limit, türev, türevin uygulamaları, iktisadi uygulamalar
Ders Kaynakları
- Kuruüzüm, E.İ. Çetin, Uygulamalı Matematik, Gazi Kitapevi, 2010.
İngilizce II (4-0) 8
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.
Ders Kaynakları
Essential Grammar in Use, CUP
Almanca II (4-0) 8
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.
Ders Kaynakları
Ders Notları
Muhasebe (2-0) 4
Muhasebede geçen kavramların açıklanması, tutulması gereken defterler ile bazı bilanço ve gelir tablosu hesaplarının örneklerle açıklanması.
Ders Kaynakları
Genel Muhasebe, Prof. Dr. Orhan SEVİLENGÜL, 2013, ISBN: 9757313182. Sayfa: 7-34.
Ekonomi (2-0) 3
Temel ekonomik kavramlar, mikro ekonomi, piyasa ekonomisi, fiyat mekanizması, esneklikler, tüketici davranışı, üretim ve maliyetler, piyasalar, makro ekonomi, milli gelir, kamu bütçesi, maliye politikası, para politikası, enflasyon, işsizlik
Ders Kaynakları
İktisada Giriş, Zeynel Dinler, Ekin Kitabevi, 15.b., Bursa, 2009
Uluslararası ve ulusal bilimsel kitaplar, makaleler, raporlar ve bildiriler
Bar ve İçkiler (2-0) 4
Bu derste barın tanımı ve tarihi, bar çeşitleri, barda çalışan personel ve kullanılan ekipmanlar, içeceklerin sınıflandırılması, alkollü ve alkolsüz içecekler detaylı bir şekilde incelenmektedir.
Ders Kaynakları
İçki Teknolojisi- Prof. Dr. Ahmet AKTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Bahattin ÖZDEMİR-Detay Yayıncılık-2005
Mesleki kitaplar ve internet
Gıda Bilimi ve Güvenliği (3-0) 5
Gıda biliminin tarihçesi, gıda muhafaza yöntemleri, gıdalarda bozulmaya neden olan etmenler, gıda güvenliği ve önemi.
Ders Kaynakları
Bulduk, S. 2016. Gıda Teknolojisi. Detay Yayıncılık, ISBN: 978-605-9440-02-8, 391 sayfa, Ankara
Tayar, M. 2010. Gıda Güvenliği. Marmara Belediyeler Birliği Yayını, ISBN: 978-605-89021-4-5, 360 sayfa, İstanbul.
Bulduk, S. Bulduk, E.Ö. 2014. Gıda ve personel hijyeni. Detay Yayıncılık, ISBN: 978-975-8326-71-6, 230 sayfa, Ankara
Tayfur, M. 2009. Gıda hijyeni, gıda kaynaklı enfeksiyonlar ve zehirlenmeler. Kuban matbaacılık yayıncılık, ISBN: 978-605-60643-0-2, 337 sayfa, Ankara.
Artık, N., Şanlıer, N., Ceyhun Sezgin, A. 2017. Gıda güvenliği ve gıda mevzuatı. Detay Yayıncılık, ISBN:978-605-9440-88-2, 290 sayfa, Ankara.
Yönetim ve Organizasyon (2-0) 5
Bu ders kapsamında, yönetim, organizasyon ve yönetici kavramları, işletmelerde yönetim düşüncesinin doğuşu ve tarihsel gelişimi içerisinde klasik, neoklasik ve modern yönetim yaklaşımları, yönetim fonksiyonları (planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol), yönetim yaklaşımları ve yönetim fonksiyonlarının turizm işletmeleri açısından incelenmesi
Ders Kaynakları
Ders Notları
- Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği. Beta Basım: İstanbul.
- Erol Eren. (2003). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar). Beta Basım: İstanbul.
- Akyay Uygur, Yönetim-Organizasyon, Detay Yayıncılık
- Cook R.A, vd, Toursim The Business of Hospitality and Travel, Printice Hall.
İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik (2-0) 3
Bireysel iş hukukunun temel ilkeleri ve kavramları; Sosyal Güvenlik hukukunun temel ilkeleri ve kavramları
Ders Kaynakları
1-Nuri Çelik – Nurşen Caniklioğlu – Talat Canbolat: İş Hukuku Dersleri.
2-Fevzi Demir: İş Hukuku ve Uygulaması.
3- Sarper Süzek: İş Hukuku, Ankara
İngilizce III (4-0) 6
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.
Ders Kaynakları
Oxford University Press /English File / Pre-Intermediate
Almanca III (4-0) 6
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.
Ders Kaynakları
Ders Notları
Yiyecek İçecek Servisi (2-1) 5
Servisin önemi, servis öncesi sırasında ve sonrasında yapılana işlemler, servis usulleri, servis departmanı, servis çalışanları ve görevleri, servis malzemeleri, restoran, bar ve mutfak departmanları, müşteri davranışları
Ders Kaynakları
Yiyecek ve İçecek Servisi Prof.Dr. Alptekin Sökmen Detay Yayıncılık Ankara.
Dersi alan öğrenciler dersin kapsamına uygun ödev konusu (3. Haftada) belirler ve uygulama olarak bar uygulama alanında sunar.
Maliyet Muhasebesi (2-0) 3
Maliyet muhasebesi ile ilgili kavramlar, maliyetlerin sınıflandırılması, sektörde uygulanan maliyet hesaplarının açıklanarak örneklendirilmesi
Ders Kaynakları
Maliyet Muhasebesi, Mevlüt KARAKAYA
Sağlık ve İlk Yardım (2-0) 3
Ders, sağlık kavramı, sağlıklı hayatın temeli, sağlığa zararlı alışkanlıklar, bulaşıcı hastalıklar, büyüme gelişme ve ruh sağlığı, insan vücudunun yapısı ve işlevleri, yiyecek içecek işletmelerinde oluşabilecek kazalar, ilk yardım kuralları ve teknikleri gibi konuları içermektedir.
Ders Kaynakları
Sağlık Bilgisi El Kitabı, S. Hakan Durmuş, Adem Özdemir, Zeus Kitabevi, 2005.
Temel Yemek Pişirme I (2-2) 5
Mutfağın yapısı, özellikleri, doğrama teknikleri, pişirme teknikleri fond çorba sos hazırlama aşamalarını bilme ve uygulaması.
Ders Kaynakları
Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Prof. Dr. Ahmet AKTAŞ, Detay Yayıncılık, 2007
Yemek pişirme teknikleri 1-2-3 (Gürman, Ü, 2006),
Türkan C. “Mutfak Teknolojisi 4.Baskı 2010,
Megep mutfak uygulamaları modülü,
Pişirme yöntemleri (Arslan, N. , 2012),
Araştırma Yöntemleri (2-0) 4
Ders restoran yönetiminin bileşenleri, bütçe, başabaş analizleri, maliyet kontrol süreci ve maliyet kontrol yöntemleri gibi konuları içermektedir.
Ders Kaynakları
Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Nilüfer Koçak, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012
Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa (Edt), Detay Yayıncılık, Ankara, 2018
Pazarlama (2-0) 4
Pazarlamasının genel özellikleri, mal ile hizmet arasındaki farklar, pazarlamayı etkileyen çevre faktörleri, tüketici pazarları ve tüketicinin satın alma davranışı ve pazarlama karması konularının tartışılmasını içermektedir.
Ders Kaynakları
Uygur S.M.; Turizm Pazarlaması, Nobel yayın dağıtım, 2007
Kotler, P. et al.; Konaklama ve Turizm için Pazarlama, Prentice Hall, 4th ed., 2006
İngilizce IV (4-0) 6
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.
Ders Kaynakları
Oxford University Press /English File / Pre-Intermediate
Almanca IV (4-0) 6
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.
Ders Kaynakları
Ders Notları
Temel Yemek Pişirme II (2-2) 6
Mutfak bölümlerinin tanıtılması, klasikleşmiş kahvaltı çeşitleri hazırlamak, soğuk ve sıcak mutfakta üretilen ürünleri hazırlamak ve hazırlanan ürünlerin sunumlarında dikkat edilmesi gerekenleri öğrenir.
Ders Kaynakları
Türkan C. “Mutfak Teknolojisi 4.Baskı 2010, Megep mutfak uygulamaları modülü, yemek pişirme teknikleri 1-2-3 (Gürman, Ü, 2006), Pişirme yöntemleri (Arslan, N. , 2012), Temel mutfak teknikleri (Anadolu Üni. Yayınları, 2016).
Dünya Mutfakları ve Uygulama (2-2) 4
Dünya mutfak kültürleri, İtalyan, Fransız, Uzakdoğu, Avrupa ülkelerinin mutfak kültürleri
Ders Kaynakları
Introduction to Gastronomy, The Culinary Institute of America, John Wiley & Sons, Canada
Dünya Mutfakları Atlası Gilles Fumey , Olivier Etcheverria
Temel Sanat ve Estetik Bilgisi (3-0) 4
Temel sanatın kavramları- Estetiğin tanımı ve tarihi- Gastronomi ve sanat, estetik ilişkisi.- Temel sanat doku uygulamaları- Temel sanat biçim uygulamaları- Temel sanat kolaj uygulamaları
- Renk bilgisi
- renk teoremleri
- kalite ve miktar renk kontrastlığı
- tamamlayıcı renk kontrastlığı
- Simultane ve sıcak soğuk renk kontrastlığı
- Açık koyu renk kontrastlığı
- uygulama
Ders Kaynakları
Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc.
Albers, J. (1963). Interaction of Color. New Haven ve London: Yale University Press.
Öztuna, H. Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.
Girişimcilik (2-0) 4
Girişimcilik ve küçük işletmelerin yönetimi ile ilgili temel kavram ve konuların tanıtılması.
Ders Kaynakları
Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Serpil Döntopak
Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Semra Güney
Almanca I (ikinci yabancı dil) (4-0) 6
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.
İşletme Finansmanı (2-0) 4
İşletmelerde finans fonksiyonunun yeri, önemi ve amaçları, yatırım ve finanslama kararları, finansal piyasalar, paranın zaman değeri, finansal analiz, başabaş ve kaldıraç analizleri, finansal planlama, çalışma sermayesi yönetimi, duran varlıkların yönetimi, işletmelerde kullanılan fon kaynakları.
Ders Kaynakları
Finansal Yönetim (Nurhan AYDIN, Mehmet BAŞAR, Metin COŞKUN)
İşletme Finansının Temelleri (Richard A. BREALEY, Stewart C. MYERS, Alan J. MARCUS, Çev.: Ünal BOZKURT, Türkan ARIKAN, Hatice DOĞUKANLI)
İşletme Finansı ve Finansal Yönetim (Öcal USTA)
İnsan Kaynakları Yönetimi (2-0) 3
İnsan kaynakları yönetiminde yeni paradigmalar ve fonksiyonlar
Ders Kaynakları
İnsan kaynakları yönetimi (Cavide Uyargil vd.)
İnsan kaynakları yönetimi (Zeyyat Sabuncuoğlu)
İnsan kaynakalrı yönetimi (Dursun Bingöl)
Human Resources Management (Garry Dessler)
Örgütsel Davranış (2-0) 3
Örgütlerde davranış ve tutumlar, Motivasyon, Kültür ve Örgüt kültürü, Kişilik, Karar verme, Liderlik, Takım Dinamikleri, Çatışma ve Stres, Örgütsel bağlılık ve değişim, Örgütsel güç ve politika
Ders Kaynakları
Enver Özkalp, Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış, Ekin Yayınları
Prof.Dr.Erol Eren Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi Beta basım İstanbul 2000
Rusça I (4-0) 6
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.
Ders Kaynakları
Jivaya Rech. As Spoken: Russian for Everyday Usage. A1 Elementary Level
Fransızca I (4-0) 6
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.
Ders Kaynakları
İlgili araştırma kitapları
Menü Yönetimi (2-0) 5
Ders menü yönetiminin temel kavramları olan menü planlama, menü fiyatlama, menü tasarımı, menü analizi gibi konuları içermektedir.
Ders Kaynakları
Menü ve Yönetim, Prof. Dr. Bahattin Rızaoğlu, Yrd. Doç. Dr. Murat Hançer, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005
Menü Yönetimi, Hakan Yılmaz, Alev Dündar Arıkan, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016
Gıda Mevzuatı (2-0) 5
Gıda kalite kavramı, Türk Gıda kodeksi mevzuatı ve gıda denetimi, gıda güvenliği kavramı ve uluslararası gıda standartları
Ders Kaynakları
Artık, N., Şanlıer, N., Ceyhun Sezgin, A. 2017. Gıda güvenliği ve gıda mevzuatı. Detay Yayıncılık, ISBN:978-605-9440-88-2, 290 sayfa.
Öztan, A., 2004. Gıda Kalite Kontrolü ve Gıda Mevzuatı Ders Notları, Hacettepe
Yiyecek İçecek Otomasyon Sistemleri (1-2) 5
MC (Materials Controller) öğrenimi ve kullanım uygulamaları gerçekleştirilir.
Ders Kaynakları
KINAY Hasan, 2015, Yiyecek İçecek Otomasyonu, Ekin Yayınevi: BURSA
Mutfak Yönetimi (2-0) 5
Temel Mutfak Bilgisi, Mutfağın Örgütsel Yapısı, Mutfak Yönetimi, Yiyecek Döngüsü, Servis Sistemleri, Mutfak Tasarımı, Mutfak Tipleri, Mutfak İşleyişi
Ders Kaynakları
Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Prof. Dr. Ahmet Aktaş, Doç. Dr. Bahattin Özdemir, Detay Yayıncılık, 2012
Soğuk Mutfak (2-2) 4
Salata ve salata sosları, ordövr, meze ve sandviçler, zeytinyağlı yemekler, büfe ve tabak dekorları gibi konulara değinilecektir.
Ders Kaynakları
The Culinary Institute of America, Garde Manger: The Art and Craft of The Cold Kitchen, John Wiley and Sons Inc., New Jersey, 2008
Mutfak Teknolojisi, Türkan C., Meb, Açıkbüfe Modülü, 2012
Yemek Süsleme Sanatı (2-0) 4
Hazırlanan her türlü yiyeceğin tabak dizaynında süsleme yöntemlerinin öğretilmesi, büfelerde dekorasyon amaçlı heykellerin hazırlanması
Ders Kaynakları
Working the Plate: The Art of Food Presentation, Christopher Styler, 2006
Fantastic Food Decorating, Manuela Caldirola, Sergio Barzetti, 2001
Working the Plate: The Art of Food Presentation, Christopher Styler, 2006
Su Ürünleri Bilgisi (2-0) 4
Balıkların ve diğer su ürünlerinin kimyasal kompozisyonu, kalite özellikleri, beslenme açısından önemi, ölüm sonrası su ürünleri kalitesinde oluşan değişiklikler gibi konuları kapsamaktadır.
Ders Kaynakları
Connell, JJ. Control of fish quality. Fishing News Book, Third edition, Scotland, 227 pp.
Peterson, J. 2010. Seafood Handbook, the comprehensive guideto sourcing, buying and preparation. Second Edition, 280 pages, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey.
Almanca II (İkinci yabancı dil) (4-0) 6
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.
Gönüllülük Çalışmaları (1-2) 4
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.
Yaratıcı Yemek Pişirme (2-2) 5
Füzyon mutfağı ve moleküler gastronomi uygulamaları, dünya mutfaklarından uygulamalar, yemeklerin süslenmesi, yağdan, buzdan ve köpükten heykeller, pastacılık uygulamaları, yemek pişirmede yeni tekniklerin denenmesi
Ders Kaynakları
Endüstriyel Yiyecek Üretimi, Prof. Dr. Fermani Maviş, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Mutfak Teknolojisi, Cemal Türkan, Ankara, 2009
Yemek Pişirme, Leman Cılızoğlu Eryılmaz, Remzi Kitabevi, 2006
Yiyecek İçecek Yönetimi (2-0) 4
Ders restoran yönetiminin bileşenleri, bütçe, başabaş analizleri, maliyet kontrol süreci ve maliyet kontrol yöntemleri gibi konuları içermektedir.
Ders Kaynakları
Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Nilüfer Koçak, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012
Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa (Edt), Detay Yayıncılık, Ankara, 2018
Şarap Bilimi (2-0) 4
Ders içeriğinde, alkol ve sağlık, şarabın tarihi ve ekonomik önemi, dünya'da ve Türkiye'de üzüm ve bağcılık, bağbozumu, üzüm türleri ve üretimi, şarap yapımı, şarap tadımı, servisi ve şarabın yemeklerle uyumu konularına yer verilmektedir.
Ders Kaynakları
Her Yönüyle Şarap- Barbara Nowak & Beverly Wichman 3. Baskı Arkadaş Yayınevi Ankara
Gıda Kimyası (2-0)
Gıdalarda makro (su, karbohidratlar, proteinler, lipidler) ve mikro (vitaminler ve mineral maddeler) besin maddelerinin kimyası, reaksiyonları ve bu bileşenlerde meydana gelebilecek değişikliklerin gıda üzerindeki etkileri
Ders Kaynakları
Demirci, M. 2016. Gıda Kimyası, Toprak ofset, ISBN: 975-97146-2-0, Gıda Teknolojisi Derneği Yayın No: 40, 296 sayfa, Tekirdağ.
Yemek Stilistliği (2-0) 4
Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda tabak hazırlama, süsleme ve dekore etme. Yemek fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgi ve beceriler.
Ders Kaynakları
Food Stylist Handbook, Denise Vivaldo, Gibbs Smith Pres., 2010
Food Presantation Secrets, Cara Hobday, Firefly Books, 2010
Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Prof. Sabit Kalfagil, Fotoğrafevi, 2014
Digital Food Photography and Styling, Helene Dujardin, Wiley, 2011
Food Photography: From Snapshots to Great Shots, Nicole Young, Peachpit Press, 2011
Digital Food Photography and Styling, Helene Dujardin, Wiley, 2011
Food Photography: From Snapshots to Great Shots by Nicole S. Young, Peachpit Press, 2011
Food Presentation Secrets, Cara Hobday, Firefly Books, 2010
Food Stylist Handbook, Denise Vivaldo, Gibbs Smith Pres., 2010
Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Sabit Kalfagil, Fotoğrafevi, 2014
Almanca III (İkinci yabancı dil) (4-0) 6
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.
Stratejik Yönetim (2-0) 3
The course emphasizes the value and process of strategic management. In addition to familiarizing students with new subject matter, students are expected to integrate and apply their prior learning to strategic decision making in organisations. The Strategic Management course is designed to explore an organisation’s vision, mission, examine principles, techniques and models of organisational and environmental analysis, discuss the theory and practice of strategy formulation and implementation such as corporate governance and business ethics for the development of effective strategic leadership
Ders Kaynakları
Hill, C. W. L. & Jones, G. R. 2008. Strategic Management: An integrated approach, 8th Edition, Houghton Mifflin.
Bartlett, C. A. and Ghoshal, S. 1994. Changing the role of top management: Beyond strategy to purpose. Harvard Business Review. November-December: 70-88.
Bhagat, R. S., Kedia, B. L., Harveston, P. D., & Triandis, H. C. 2002. Cultural variations in the cross-border transfer of organisational knowledge: An integrative framework. Academy of Management Review, 27(2): 204-221.
Dean, T. J., Brown, R. L., & Bamford, C. E. 1998. Differences in large and small firm responses to environmental context: Strategic implications from a comparative analysis of business formations. Strategic Management Journal, 19:709-728.
Hitt, M. A., Freeman, R. E., & Harrison, J. S. (Eds.) 2001. Handbook of strategic management. Malden, MA: Blackwell.
Monks, R., & Minow, N. 2001. Corporate governance (2nd ed.) Makden, MA: Blackwell.
Porter, M. E. 1996. What is strategy? Harvard Business Review 74 (6):61-78.
Powell, T. C. 2003. Varieties of competitive parities. Strategic Management Journal, 24(1):61-86.
Yatırım Proje Analizi (2-0) 4
Ders, fizibilite (yapılabilirlik) etüdünün pazar analizi, teknik analiz ve finansal analiz çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve projelerin ticari analiz değerlendirilmesini turizm yatırımları çerçevesinde ele almaktadır.
Ders Kaynakları
Sarıaslan, Halil (2014), Yatırım Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi,Siyasal Kitabevi, Ankara
Rusça III (4-0) 6
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.
Fransızca III (4-0) 6
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deneyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.
Ders Kaynakları
İlgili Alıştırma Kitapları
Türk Mutfak Kültürü (2-1) 6
Türk Mutfağının tarihsel süreci ve önemi, iletişimde bulunduğu diğer mutfaklar, Türk mutfağında hazırlanan yiyecekler ve menüleri
Ders Kaynakları
500 Yıllık Osmanlı Mutfağı, Marianna YERASIMOS, Boyut Yayın Grubu,2010
Türk Mutfağının Yemek Kitabı, Gülsev YILDIZ, 2007, Şenyıldız Yayınevi
Yemek ve Kültür (2-0) 6
Kültür kavramını tanımlama, yemek yeme kültürünü ve tarihsel gelişimini anlama, antikçağ mutfağı hakkında bilgi sahibi olma, gastronomi bilimini açıklama, kültür ile yemek arasındaki bağlantıyı kavrama
Ders Kaynakları
Beslenme ve yeme-içme tarihi ile ilgili kitaplar; Yemek Sosyolojisi ile ilgili kitaplar
Ziyafet Yönetimi (2-0) 6
Ders ziyafet kavramının tanımı ve önemi, ziyafet yönetiminin bileşenleri, fiyatlama ve organizasyon gibi konuları içermektedir.
Ders Kaynakları
Ziyafet Organizasyonu ve Yönetimi, Yaşar Yılmaz, Detay Yayıncılık, Ankara, 2016
Pastacılık ve Çikolata Yapımı (2-2) 6
Temel pastacılık, ekmek yapımı, tatlı ve tuzlu pasta yapımı, düşük kalorili tatlılar, çikolatadan yapılan kek, tatlı ve pasta yapımı.
Ders Kaynakları
Pizza Kitabı, Aaron Quint, Michael Bernstain, 2016
The Baking Bible, Rose Levy, Beranbaum, 2005
Ev Yapımı Makarnalar, Kollektif, 2017
Butik Pastacılık, Işıl Sözer, 2015
Gerçek Ekmek ve Ekmekle İlgili Tüm Gerçekler, Emine Şahin, 2000
Butik Pastacılık, Işıl Sözer, 2015
The Baking Bible, Rose Levy Beranbaum, 2005
The Pizza Book, Aaron Quint, Michael Bernstein, 2016
Gerçek Ekmek ve Ekmekle İlgili Tüm Gerçekler, Emine Şahin, 2000
Ev Yapımı Makarnalar, Kollektif, 2017
Gıda Teknolojisi (2-0) 6
Gıdaların bileşimleri ve beslenme fizyolojisi açısından önemleri / Gıda işlemede kalite ve etkili faktörler / Su aktivitesi / Gıda işleme ve muhafaza yöntemleri
Ders Kaynakları
Bulduk, S. 2016. Gıda Teknolojisi. Detay Yayıncılık, ISBN: 978-605-9440-02-8, 391 sayfa, Ankara
Almanca IV (İkinci yabancı dil) (4-0) 6
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.
Turizmde Gelişmeler (2-0) 6
Moleküler Gastronomi, Oluşum Süreci, Ekipmanlar, Emülsifikasyon, Jelatinasyon, Sifon Kullanımı, Spherification, Buz Oluşumu, Köpük Oluşumu, Saklama Yöntemleri, Moleküler Forma Getirme
Ders Kaynakları
Moleküler Gastronomi, Prof. Dr. Fügen Durlu Özkaya, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Aksoy, Kübra Özel, Gülistan Sezgi, Detay Yayıncılık, 2018
Molecular Gastronomy: Explorind the Science of Flavors, Herve This, 2002
Rusça IV (4-0) 6
Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.
Fransızca IV (4-0) 6
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deneyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.
Ders Kaynakları
İlgili Alıştırma Kitapları
Son güncelleme : 13.08.2024 17:38:36