Derslerin İçeriği ve Yararlanılacak Kitaplar

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2-0) 2

Temel Kavramlar, Osmanlı Devleti Ve Osmanlı’da Yenileşme Hareketleri Osmanlı Devleti’nin Gerileme Nedenleri, Genç Osmanlılar, Meşrutiyet, İttihat Ve Terakki Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp Ve Balkan Savaşı, I. Dünya Savaşı: Savaşın Sebepleri, Osmanlı Devleti’nin Savaştığı Cepheler, Gizli Antlaşmalar, Savaşın Sonuçları, Mondros Mütarekesi Ve Osmanlı Devletinin Paylaşılması, Milli Mücadele: Hazırlık Dönemi, Cemiyetler, Kuvay–ı Milliye, Kongreler: Bölgesel Kongreler, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi Son Osmanlı Mebusan Meclisi Ve Misak-ı Milli, TBMM’nin Açılması Ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu, Milli Mücadelede Cepheler: Doğu, Güney Ve Batı Cepheleri, Mudanya Mütarekesi Ve Lozan Antlaşması

Ders Kaynakları

Stanford Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye
Durmuş Yalçın vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II
Ali İhsan Gencer, Sabahattin Özel, Türk İnkılâp Tarihi
Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk'ün Bütün Eserleri
Sina Akşin, Türkiye’nin Yakın Tarihi
Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi
Fahir Armaoğlu, XX. Yüzyıl Siyasi Tarihi
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk

 

Gastronomiye Giriş (2-0) 6

Mutfakta kullanılan temel terimleri ve bu terimlerin kullanıldığı yerleri bilme. Tarih boyunca gelişen yemek yeme alışkanlıkları hakkında bilgiler verme ve günümüzdeki gastronomi trendleri hakkında fikir edinme. Temel mutfak araçları hakkında temel bilgiler ve bu araçların bakımı ve kullanım yerleri.

Ders Kaynakları

Tarih Boyunca Yemek Kültürü (MURAT BELGE)
Açıklamalı Yemek ve Mutfak Terimleri Sözlüğü (NEVİN HALICI)
Lezzetin Tarihi (ZEKİ TEZ)

 

Türk Dili I (2-0) 2

Türkçenin tarihi ve temel kuralları, örnek edebi ve bilimsel metinlerin okunması.

Ders Kaynakları

Türk Dil Kurumu, Yazım Kılavuzu

İsmail Parlatır, Zeynep Korkmaz Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, Necati Birinci, Ahmet B.Ercilasun, Türk Dili ve Kompozisyon

Zeynep Korkmaz, Türk Dili Üzerine Araştırmalar

Gürer Gülsevin, Erdoğan Boz, Türk Dili ve Kompozisyon I–II

Ahmet Bican Ercilasun, Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi.

Doğan Aksan, Türkçenin Gücü

Türk Dil Kurumu, Büyük Türkçe Sözlük

Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili

Leyla Karahan, Türk Dili Üzerine İncelemeler

 

Genel Turizm Bilgisi (3-0) 6

Turizm olgusu, turizm çeşitleri, turizm sektörünün özellikleri, turizm istatistikleri, turizm arzı ve talebi, turizmin olumlu ve olumsuz etkileri, turizmde güncel konular.

Ders Kaynakları

An introduction to Tourism Leonard J. Lickorish, Carson L. Jenkins Butterworth-Heinemann Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP A division of Reed Educational and Professional Publishing Ltd

Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar- Prof.Dr. Nazmi KOZAK, Prof.Dr. Metin KOZAK, Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK

 

İşletme Bilimine Giriş (2-0) 6

Bir işletmenin nasıl çalıştığını, hangi birimlerden oluştuğunu anlayabilmek için temel kavramları ve araçları vermek, bir sistem olarak işletmeyi ele alıp fonksiyonlarıyla birlikte incelemek

Ders Kaynakları

Canan Çetin ve Esin Can Mutlu; Temel İşletmeciliğe Giriş, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.

Kadri Mirze; İşletme, Literatür, 2010, İstanbul.

Mümin Ertürk; İşletme Biliminin Temel İlkeleri, 7. baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2009.

Tuncer Tokol ve Zeyyat Sabuncuoğlu; Genel İşletme, Aktüel Yayınları, 2000.

 

İngilizce I (4-0) 8

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

Ders Kaynakları

Essential Grammar in Use, CUP

Almanca I (4-0) 8

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

Ders Kaynakları

Ders Notları

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2-0) 2

Siyasi İnkılâplar: Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı, Halifeliğin Kaldırılması, Anayasal Hareketler, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar Ve Yeni Hukuk Düzeni, Eğitim Ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Ekonomik Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923–1938) ,Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Laiklik, İnkılâpçılık, Bütünleyici İlkeler, Atatürk Sonrası Türkiye (İç Ve Dış Siyasi Gelişmeler)

Ders Kaynakları

Durmuş Yalçın vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II

Fahir Armaoğlu, XX. Yüzyıl Siyasi Tarihi

Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi

Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk

Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk'ün Bütün Eserleri

Ali İhsan Gencer, Sabahattin Özel, Türk İnkılâp Tarihi

Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu

Sina Akşin, Türkiye’nin Yakın Tarihi

Stanford Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye

 

Bilgi Teknolojileri Kullanımı (3-0) 4

Bilgisayar donanımı, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramlar, bilişim etiği, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, sunum hazırlama, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeler.

Ders Kaynakları

WINDOWS 10 KULLANMA KLAVUZU KİTABI

 

Beslenme İlkeleri (2-0) 4

Beslenme, besin, besin öğesi gibi kavramlar; karbonhidratlar, proteinler ve lipitlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılmaları, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerilerini içerir.

Ders Kaynakları

Tayar, M., Korkmaz, N. H., Özkeleş, H. E. 2017. Beslenme İlkeleri. Dora Yayıncılık, ISBN:978-975-2447-20-2, 425 sayfa, Bursa.

Bulduk, S. 2013. Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama. Detay Yayıncılık, ISBN:978-975-8326-41-4, 282 sayfa, Ankara.

 

Temel Mutfak Bilgisi (2-1) 4

Ders kapsamında mutfak organizasyon yapısı, Türkiye’deki mutfaklarda değişen organizasyon yapısı, otel mutfağı-restoran mutfağı ve catering mutfağı benzerlikleri- farklılıkları hakkında bilgi. temel stock (fond) ve çeşitler, temel çorbalar ve çeşitleri, temel soslar ve çeşitleri, Temel ekipmanlar, temel araç gereçler hakkında bilgi vermek.

Ders Kaynakları

The Culinary Institute of America. (2008). In the Hands of a Chef: The Professional Chef’s Guide to Essential Kitchen Tools. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.

 

Kariyer Planlama (1-0) 2

Kariyer Planlama dersinin, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenmesi önerilmektedir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir. Dersin yapısına ve içeriklere dair önerilen program aşağıda sunulmuştur. Söz konusu program üniversitelerin ve dersi alacak öğrencilerin kayıtlı olduğu bölümlerin özelliklerine göre farklılıklar gösterebilir.

Ders Kaynakları

  1. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar.
    2. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü.
    3. Yetenek Kapısı platformu.
    4. Ders sonu değerleme formu.

 

Türk Dili 2 (2-0) 2

Türkçedeki tümce yapıları ve bu yapılarla çelişen uygulayımlardan örnekler, anlama-anlatım uygulamaları, yazı türlerinin genel özellikleri.

Ders Kaynakları

Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Prof. Dr. Yakup KARASOY

Anlamak ve Anlatmak, Oya ADALI, Pan Yayınları, İstanbul, 2003.

Dile Genel Bir Bakış, Fatma ERKMAN AKERSON, Multilingual, İstanbul, 2000

Türk Dili Ders Notları I-II, Dr. Güven KAYA, Dr. Cemil ÖZTÜRK, Asuman YILGÖR, Nesrin ALTUN, Bedri SELİMHOCAOĞLU, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005.

Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili

Leyla Karahan, Türk Dili Üzerine İncelemeler

İsmail Parlatır, Zeynep Korkmaz Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy,Necati Birinci, Ahmet B.Ercilasun, Türk Dili ve Kompozisyon

Ahmet Bican Ercilasun, Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi.

Zeynep Korkmaz, Türk Dili Üzerine Araştırmalar

Gürer Gülsevin, Erdoğan Boz, Türk Dili ve Kompozisyon I–II

 

İşletme Matematiği (2-0) 4

Matematiğin temel kavramları, kümeler, sayılar, eşitsizlikler, üslü ve köklü sayılar, özdeşlikler ve denklemler, logaritma, fonksiyon, fonksiyonlarda limit, türev, türevin uygulamaları, iktisadi uygulamalar

Ders Kaynakları

  1. Kuruüzüm, E.İ. Çetin, Uygulamalı Matematik, Gazi Kitapevi, 2010.

 

İngilizce II (4-0) 8

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

Ders Kaynakları

Essential Grammar in Use, CUP

 

Almanca II (4-0) 8

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

Ders Kaynakları

Ders Notları

 

Muhasebe (2-0) 4

Muhasebede geçen kavramların açıklanması, tutulması gereken defterler ile bazı bilanço ve gelir tablosu hesaplarının örneklerle açıklanması.

Ders Kaynakları

Genel Muhasebe, Prof. Dr. Orhan SEVİLENGÜL, 2013, ISBN: 9757313182. Sayfa: 7-34.

 

Ekonomi (2-0) 3

Temel ekonomik kavramlar, mikro ekonomi, piyasa ekonomisi, fiyat mekanizması, esneklikler, tüketici davranışı, üretim ve maliyetler, piyasalar, makro ekonomi, milli gelir, kamu bütçesi, maliye politikası, para politikası, enflasyon, işsizlik

Ders Kaynakları

İktisada Giriş, Zeynel Dinler, Ekin Kitabevi, 15.b., Bursa, 2009

Uluslararası ve ulusal bilimsel kitaplar, makaleler, raporlar ve bildiriler

 

Bar ve İçkiler (2-0) 4

Bu derste barın tanımı ve tarihi, bar çeşitleri, barda çalışan personel ve kullanılan ekipmanlar, içeceklerin sınıflandırılması, alkollü ve alkolsüz içecekler detaylı bir şekilde incelenmektedir.

Ders Kaynakları

İçki Teknolojisi- Prof. Dr. Ahmet AKTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Bahattin ÖZDEMİR-Detay Yayıncılık-2005

Mesleki kitaplar ve internet

 

Gıda Bilimi ve Güvenliği (3-0) 5

Gıda biliminin tarihçesi, gıda muhafaza yöntemleri, gıdalarda bozulmaya neden olan etmenler, gıda güvenliği ve önemi.

Ders Kaynakları

Bulduk, S. 2016. Gıda Teknolojisi. Detay Yayıncılık, ISBN: 978-605-9440-02-8, 391 sayfa, Ankara

Tayar, M. 2010. Gıda Güvenliği. Marmara Belediyeler Birliği Yayını, ISBN: 978-605-89021-4-5, 360 sayfa, İstanbul.

Bulduk, S. Bulduk, E.Ö. 2014. Gıda ve personel hijyeni. Detay Yayıncılık, ISBN: 978-975-8326-71-6, 230 sayfa, Ankara

Tayfur, M. 2009. Gıda hijyeni, gıda kaynaklı enfeksiyonlar ve zehirlenmeler. Kuban matbaacılık yayıncılık, ISBN: 978-605-60643-0-2, 337 sayfa, Ankara.

Artık, N., Şanlıer, N., Ceyhun Sezgin, A. 2017. Gıda güvenliği ve gıda mevzuatı. Detay Yayıncılık, ISBN:978-605-9440-88-2, 290 sayfa, Ankara.

 

Yönetim ve Organizasyon (2-0) 5

Bu ders kapsamında, yönetim, organizasyon ve yönetici kavramları, işletmelerde yönetim düşüncesinin doğuşu ve tarihsel gelişimi içerisinde klasik, neoklasik ve modern yönetim yaklaşımları, yönetim fonksiyonları (planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol), yönetim yaklaşımları ve yönetim fonksiyonlarının turizm işletmeleri açısından incelenmesi

Ders Kaynakları

Ders Notları

  1. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği. Beta Basım: İstanbul.
  2. Erol Eren. (2003). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar). Beta Basım: İstanbul.
  3. Akyay Uygur, Yönetim-Organizasyon, Detay Yayıncılık
  4. Cook R.A, vd, Toursim The Business of Hospitality and Travel, Printice Hall.

 

İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik (2-0) 3

Bireysel iş hukukunun temel ilkeleri ve kavramları; Sosyal Güvenlik hukukunun temel ilkeleri ve kavramları

Ders Kaynakları

1-Nuri Çelik – Nurşen Caniklioğlu – Talat Canbolat: İş Hukuku Dersleri.

2-Fevzi Demir: İş Hukuku ve Uygulaması.

3- Sarper Süzek: İş Hukuku, Ankara

 

İngilizce III (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.

Ders Kaynakları

Oxford University Press /English File / Pre-Intermediate

 

Almanca III (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.

Ders Kaynakları

Ders Notları

 

Yiyecek İçecek Servisi (2-1) 5

Servisin önemi, servis öncesi sırasında ve sonrasında yapılana işlemler, servis usulleri, servis departmanı, servis çalışanları ve görevleri, servis malzemeleri, restoran, bar ve mutfak departmanları, müşteri davranışları

Ders Kaynakları

Yiyecek ve İçecek Servisi Prof.Dr. Alptekin Sökmen Detay Yayıncılık Ankara.

Dersi alan öğrenciler dersin kapsamına uygun ödev konusu (3. Haftada) belirler ve uygulama olarak bar uygulama alanında sunar.

 

Maliyet Muhasebesi (2-0) 3

Maliyet muhasebesi ile ilgili kavramlar, maliyetlerin sınıflandırılması, sektörde uygulanan maliyet hesaplarının açıklanarak örneklendirilmesi

Ders Kaynakları

Maliyet Muhasebesi, Mevlüt KARAKAYA

 

Sağlık ve İlk Yardım (2-0) 3

Ders, sağlık kavramı, sağlıklı hayatın temeli, sağlığa zararlı alışkanlıklar, bulaşıcı hastalıklar, büyüme gelişme ve ruh sağlığı, insan vücudunun yapısı ve işlevleri, yiyecek içecek işletmelerinde oluşabilecek kazalar, ilk yardım kuralları ve teknikleri gibi konuları içermektedir.

Ders Kaynakları

Sağlık Bilgisi El Kitabı, S. Hakan Durmuş, Adem Özdemir, Zeus Kitabevi, 2005.

 

Temel Yemek Pişirme I (2-2) 5

Mutfağın yapısı, özellikleri, doğrama teknikleri, pişirme teknikleri fond çorba sos hazırlama aşamalarını bilme ve uygulaması.

Ders Kaynakları

Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Prof. Dr. Ahmet AKTAŞ, Detay Yayıncılık, 2007

Yemek pişirme teknikleri 1-2-3 (Gürman, Ü, 2006),

Türkan C. “Mutfak Teknolojisi 4.Baskı 2010,

Megep mutfak uygulamaları modülü,

Pişirme yöntemleri (Arslan, N. , 2012),

 

Araştırma Yöntemleri (2-0) 4

Ders restoran yönetiminin bileşenleri, bütçe, başabaş analizleri, maliyet kontrol süreci ve maliyet kontrol yöntemleri gibi konuları içermektedir.

Ders Kaynakları

Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Nilüfer Koçak, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012

Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa (Edt), Detay Yayıncılık, Ankara, 2018

 

Pazarlama (2-0) 4

Pazarlamasının genel özellikleri, mal ile hizmet arasındaki farklar, pazarlamayı etkileyen çevre faktörleri, tüketici pazarları ve tüketicinin satın alma davranışı ve pazarlama karması konularının tartışılmasını içermektedir.

Ders Kaynakları

Uygur S.M.; Turizm Pazarlaması, Nobel yayın dağıtım, 2007

Kotler, P. et al.; Konaklama ve Turizm için Pazarlama, Prentice Hall, 4th ed., 2006

 

İngilizce IV (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.

Ders Kaynakları

Oxford University Press /English File / Pre-Intermediate

 

Almanca IV (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.

Ders Kaynakları

Ders Notları

 

Temel Yemek Pişirme II (2-2) 6

Mutfak bölümlerinin tanıtılması, klasikleşmiş kahvaltı çeşitleri hazırlamak, soğuk ve sıcak mutfakta üretilen ürünleri hazırlamak ve hazırlanan ürünlerin sunumlarında dikkat edilmesi gerekenleri öğrenir.

Ders Kaynakları

Türkan C. “Mutfak Teknolojisi 4.Baskı 2010, Megep mutfak uygulamaları modülü, yemek pişirme teknikleri 1-2-3 (Gürman, Ü, 2006), Pişirme yöntemleri (Arslan, N. , 2012), Temel mutfak teknikleri (Anadolu Üni. Yayınları, 2016).

 

Dünya Mutfakları ve Uygulama (2-2) 4

Dünya mutfak kültürleri, İtalyan, Fransız, Uzakdoğu, Avrupa ülkelerinin mutfak kültürleri

Ders Kaynakları

Introduction to Gastronomy, The Culinary Institute of America, John Wiley & Sons, Canada

Dünya Mutfakları Atlası Gilles Fumey , Olivier Etcheverria

 

Temel Sanat ve Estetik Bilgisi (3-0) 4

Temel sanatın kavramları- Estetiğin tanımı ve tarihi- Gastronomi ve sanat, estetik ilişkisi.- Temel sanat doku uygulamaları- Temel sanat biçim uygulamaları- Temel sanat kolaj uygulamaları

  1. Renk bilgisi
  2. renk teoremleri
  3. kalite ve miktar renk kontrastlığı
  4. tamamlayıcı renk kontrastlığı
  5. Simultane ve sıcak soğuk renk kontrastlığı
  6. Açık koyu renk kontrastlığı
  7. uygulama

Ders Kaynakları

Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc.

Albers, J. (1963). Interaction of Color. New Haven ve London: Yale University Press.

Öztuna, H. Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.

 

Girişimcilik (2-0) 4

Girişimcilik ve küçük işletmelerin yönetimi ile ilgili temel kavram ve konuların tanıtılması.

Ders Kaynakları

Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Serpil Döntopak

Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Semra Güney

 

Almanca I (ikinci yabancı dil) (4-0) 6

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

 

İşletme Finansmanı (2-0) 4

İşletmelerde finans fonksiyonunun yeri, önemi ve amaçları, yatırım ve finanslama kararları, finansal piyasalar, paranın zaman değeri, finansal analiz, başabaş ve kaldıraç analizleri, finansal planlama, çalışma sermayesi yönetimi, duran varlıkların yönetimi, işletmelerde kullanılan fon kaynakları.

Ders Kaynakları

Finansal Yönetim (Nurhan AYDIN, Mehmet BAŞAR, Metin COŞKUN)

İşletme Finansının Temelleri (Richard A. BREALEY, Stewart C. MYERS, Alan J. MARCUS, Çev.: Ünal BOZKURT, Türkan ARIKAN, Hatice DOĞUKANLI)

İşletme Finansı ve Finansal Yönetim (Öcal USTA)

 

İnsan Kaynakları Yönetimi (2-0) 3

İnsan kaynakları yönetiminde yeni paradigmalar ve fonksiyonlar

Ders Kaynakları

İnsan kaynakları yönetimi (Cavide Uyargil vd.)

İnsan kaynakları yönetimi (Zeyyat Sabuncuoğlu)

İnsan kaynakalrı yönetimi (Dursun Bingöl)

Human Resources Management (Garry Dessler)

 

Örgütsel Davranış (2-0) 3

Örgütlerde davranış ve tutumlar, Motivasyon, Kültür ve Örgüt kültürü, Kişilik, Karar verme, Liderlik, Takım Dinamikleri, Çatışma ve Stres, Örgütsel bağlılık ve değişim, Örgütsel güç ve politika

Ders Kaynakları

Enver Özkalp, Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış, Ekin Yayınları

Prof.Dr.Erol Eren Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi Beta basım İstanbul 2000

 

Rusça I (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A1 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit düzeyde iletişim kurar; kendini ya da başkalarını tanıtır, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurar; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanır ve kullanır.

Ders Kaynakları

Jivaya Rech. As Spoken: Russian for Everyday Usage. A1 Elementary Level

 

Fransızca I (4-0) 6

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

Ders Kaynakları

İlgili araştırma kitapları

 

Menü Yönetimi (2-0) 5

Ders menü yönetiminin temel kavramları olan menü planlama, menü fiyatlama, menü tasarımı, menü analizi gibi konuları içermektedir.

Ders Kaynakları

Menü ve Yönetim, Prof. Dr. Bahattin Rızaoğlu, Yrd. Doç. Dr. Murat Hançer, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005

Menü Yönetimi, Hakan Yılmaz, Alev Dündar Arıkan, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016

 

Gıda Mevzuatı (2-0) 5

Gıda kalite kavramı, Türk Gıda kodeksi mevzuatı ve gıda denetimi, gıda güvenliği kavramı ve uluslararası gıda standartları

Ders Kaynakları

Artık, N., Şanlıer, N., Ceyhun Sezgin, A. 2017. Gıda güvenliği ve gıda mevzuatı. Detay Yayıncılık, ISBN:978-605-9440-88-2, 290 sayfa.

Öztan, A., 2004. Gıda Kalite Kontrolü ve Gıda Mevzuatı Ders Notları, Hacettepe

 

Yiyecek İçecek Otomasyon Sistemleri (1-2) 5

MC (Materials Controller) öğrenimi ve kullanım uygulamaları gerçekleştirilir.

Ders Kaynakları

KINAY Hasan, 2015, Yiyecek İçecek Otomasyonu, Ekin Yayınevi: BURSA

 

Mutfak Yönetimi (2-0) 5

Temel Mutfak Bilgisi, Mutfağın Örgütsel Yapısı, Mutfak Yönetimi, Yiyecek Döngüsü, Servis Sistemleri, Mutfak Tasarımı, Mutfak Tipleri, Mutfak İşleyişi

Ders Kaynakları

Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Prof. Dr. Ahmet Aktaş, Doç. Dr. Bahattin Özdemir, Detay Yayıncılık, 2012

 

Soğuk Mutfak (2-2) 4

Salata ve salata sosları, ordövr, meze ve sandviçler, zeytinyağlı yemekler, büfe ve tabak dekorları gibi konulara değinilecektir.

Ders Kaynakları

The Culinary Institute of America, Garde Manger: The Art and Craft of The Cold Kitchen, John Wiley and Sons Inc., New Jersey, 2008

Mutfak Teknolojisi, Türkan C., Meb, Açıkbüfe Modülü, 2012

 

Yemek Süsleme Sanatı (2-0) 4

Hazırlanan her türlü yiyeceğin tabak dizaynında süsleme yöntemlerinin öğretilmesi, büfelerde dekorasyon amaçlı heykellerin hazırlanması

Ders Kaynakları

Working the Plate: The Art of Food Presentation, Christopher Styler, 2006

Fantastic Food Decorating, Manuela Caldirola, Sergio Barzetti, 2001

Working the Plate: The Art of Food Presentation, Christopher Styler, 2006

 

Su Ürünleri Bilgisi (2-0) 4

Balıkların ve diğer su ürünlerinin kimyasal kompozisyonu, kalite özellikleri, beslenme açısından önemi, ölüm sonrası su ürünleri kalitesinde oluşan değişiklikler gibi konuları kapsamaktadır.

Ders Kaynakları

Connell, JJ. Control of fish quality. Fishing News Book, Third edition, Scotland, 227 pp.

Peterson, J. 2010. Seafood Handbook, the comprehensive guideto sourcing, buying and preparation. Second Edition, 280 pages, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey.

 

Almanca II (İkinci yabancı dil) (4-0) 6

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

 

Gönüllülük Çalışmaları (1-2) 4

Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.

 

Yaratıcı Yemek Pişirme (2-2) 5

Füzyon mutfağı ve moleküler gastronomi uygulamaları, dünya mutfaklarından uygulamalar, yemeklerin süslenmesi, yağdan, buzdan ve köpükten heykeller, pastacılık uygulamaları, yemek pişirmede yeni tekniklerin denenmesi

Ders Kaynakları

Endüstriyel Yiyecek Üretimi, Prof. Dr. Fermani Maviş, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008

Mutfak Teknolojisi, Cemal Türkan, Ankara, 2009

Yemek Pişirme, Leman Cılızoğlu Eryılmaz, Remzi Kitabevi, 2006

 

Yiyecek İçecek Yönetimi (2-0) 4

Ders restoran yönetiminin bileşenleri, bütçe, başabaş analizleri, maliyet kontrol süreci ve maliyet kontrol yöntemleri gibi konuları içermektedir.

Ders Kaynakları

Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Nilüfer Koçak, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012

Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa (Edt), Detay Yayıncılık, Ankara, 2018

 

Şarap Bilimi (2-0) 4

Ders içeriğinde, alkol ve sağlık, şarabın tarihi ve ekonomik önemi, dünya'da ve Türkiye'de üzüm ve bağcılık, bağbozumu, üzüm türleri ve üretimi, şarap yapımı, şarap tadımı, servisi ve şarabın yemeklerle uyumu konularına yer verilmektedir.

Ders Kaynakları

Her Yönüyle Şarap- Barbara Nowak & Beverly Wichman 3. Baskı Arkadaş Yayınevi Ankara

 

Gıda Kimyası (2-0)

Gıdalarda makro (su, karbohidratlar, proteinler, lipidler) ve mikro (vitaminler ve mineral maddeler) besin maddelerinin kimyası, reaksiyonları ve bu bileşenlerde meydana gelebilecek değişikliklerin gıda üzerindeki etkileri

Ders Kaynakları

Demirci, M. 2016. Gıda Kimyası, Toprak ofset, ISBN: 975-97146-2-0, Gıda Teknolojisi Derneği Yayın No: 40, 296 sayfa, Tekirdağ.

 

Yemek Stilistliği (2-0) 4

Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda tabak hazırlama, süsleme ve dekore etme. Yemek fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgi ve beceriler.

Ders Kaynakları

Food Stylist Handbook, Denise Vivaldo, Gibbs Smith Pres., 2010

Food Presantation Secrets, Cara Hobday, Firefly Books, 2010

Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Prof. Sabit Kalfagil, Fotoğrafevi, 2014

Digital Food Photography and Styling, Helene Dujardin, Wiley, 2011

Food Photography: From Snapshots to Great Shots, Nicole Young, Peachpit Press, 2011

Digital Food Photography and Styling, Helene Dujardin, Wiley, 2011

Food Photography: From Snapshots to Great Shots by Nicole S. Young, Peachpit Press, 2011

Food Presentation Secrets, Cara Hobday, Firefly Books, 2010

Food Stylist Handbook, Denise Vivaldo, Gibbs Smith Pres., 2010

Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Sabit Kalfagil, Fotoğrafevi, 2014

 

Almanca III (İkinci yabancı dil) (4-0) 6

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

 

Stratejik Yönetim (2-0) 3

The course emphasizes the value and process of strategic management. In addition to familiarizing students with new subject matter, students are expected to integrate and apply their prior learning to strategic decision making in organisations. The Strategic Management course is designed to explore an organisation’s vision, mission, examine principles, techniques and models of organisational and environmental analysis, discuss the theory and practice of strategy formulation and implementation such as corporate governance and business ethics for the development of effective strategic leadership

Ders Kaynakları

Hill, C. W. L. & Jones, G. R. 2008. Strategic Management: An integrated approach, 8th Edition, Houghton Mifflin.

Bartlett, C. A. and Ghoshal, S. 1994. Changing the role of top management: Beyond strategy to purpose. Harvard Business Review. November-December: 70-88.

Bhagat, R. S., Kedia, B. L., Harveston, P. D., & Triandis, H. C. 2002. Cultural variations in the cross-border transfer of organisational knowledge: An integrative framework. Academy of Management Review, 27(2): 204-221.

Dean, T. J., Brown, R. L., & Bamford, C. E. 1998. Differences in large and small firm responses to environmental context: Strategic implications from a comparative analysis of business formations. Strategic Management Journal, 19:709-728.

Hitt, M. A., Freeman, R. E., & Harrison, J. S. (Eds.) 2001. Handbook of strategic management. Malden, MA: Blackwell.

Monks, R., & Minow, N. 2001. Corporate governance (2nd ed.) Makden, MA: Blackwell.

Porter, M. E. 1996. What is strategy? Harvard Business Review 74 (6):61-78.

Powell, T. C. 2003. Varieties of competitive parities. Strategic Management Journal, 24(1):61-86.

 

Yatırım Proje Analizi (2-0) 4

Ders, fizibilite (yapılabilirlik) etüdünün pazar analizi, teknik analiz ve finansal analiz çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve projelerin ticari analiz değerlendirilmesini turizm yatırımları çerçevesinde ele almaktadır.

Ders Kaynakları

Sarıaslan, Halil (2014), Yatırım Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi,Siyasal Kitabevi, Ankara

 

Rusça III (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlayabilir. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurabilir. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatabilir.

 

Fransızca III (4-0) 6

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deneyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

Ders Kaynakları

İlgili Alıştırma Kitapları

 

Türk Mutfak Kültürü (2-1) 6

Türk Mutfağının tarihsel süreci ve önemi, iletişimde bulunduğu diğer mutfaklar, Türk mutfağında hazırlanan yiyecekler ve menüleri

Ders Kaynakları

500 Yıllık Osmanlı Mutfağı, Marianna YERASIMOS, Boyut Yayın Grubu,2010

Türk Mutfağının Yemek Kitabı, Gülsev YILDIZ, 2007, Şenyıldız Yayınevi

 

Yemek ve Kültür (2-0) 6

Kültür kavramını tanımlama, yemek yeme kültürünü ve tarihsel gelişimini anlama, antikçağ mutfağı hakkında bilgi sahibi olma, gastronomi bilimini açıklama, kültür ile yemek arasındaki bağlantıyı kavrama

Ders Kaynakları

Beslenme ve yeme-içme tarihi ile ilgili kitaplar; Yemek Sosyolojisi ile ilgili kitaplar

 

Ziyafet Yönetimi (2-0) 6

Ders ziyafet kavramının tanımı ve önemi, ziyafet yönetiminin bileşenleri, fiyatlama ve organizasyon gibi konuları içermektedir.

Ders Kaynakları

Ziyafet Organizasyonu ve Yönetimi, Yaşar Yılmaz, Detay Yayıncılık, Ankara, 2016

 

Pastacılık ve Çikolata Yapımı (2-2) 6

Temel pastacılık, ekmek yapımı, tatlı ve tuzlu pasta yapımı, düşük kalorili tatlılar, çikolatadan yapılan kek, tatlı ve pasta yapımı.

Ders Kaynakları

Pizza Kitabı, Aaron Quint, Michael Bernstain, 2016

The Baking Bible, Rose Levy, Beranbaum, 2005

Ev Yapımı Makarnalar, Kollektif, 2017

Butik Pastacılık, Işıl Sözer, 2015

Gerçek Ekmek ve Ekmekle İlgili Tüm Gerçekler, Emine Şahin, 2000

Butik Pastacılık, Işıl Sözer, 2015

The Baking Bible, Rose Levy Beranbaum, 2005

The Pizza Book, Aaron Quint, Michael Bernstein, 2016

Gerçek Ekmek ve Ekmekle İlgili Tüm Gerçekler, Emine Şahin, 2000

Ev Yapımı Makarnalar, Kollektif, 2017

 

Gıda Teknolojisi (2-0) 6

Gıdaların bileşimleri ve beslenme fizyolojisi açısından önemleri / Gıda işlemede kalite ve etkili faktörler / Su aktivitesi / Gıda işleme ve muhafaza yöntemleri

Ders Kaynakları

Bulduk, S. 2016. Gıda Teknolojisi. Detay Yayıncılık, ISBN: 978-605-9440-02-8, 391 sayfa, Ankara

 

Almanca IV (İkinci yabancı dil) (4-0) 6

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

 

Turizmde Gelişmeler (2-0) 6

Moleküler Gastronomi, Oluşum Süreci, Ekipmanlar, Emülsifikasyon, Jelatinasyon, Sifon Kullanımı, Spherification, Buz Oluşumu, Köpük Oluşumu, Saklama Yöntemleri, Moleküler Forma Getirme

Ders Kaynakları

Moleküler Gastronomi, Prof. Dr. Fügen Durlu Özkaya, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Aksoy, Kübra Özel, Gülistan Sezgi, Detay Yayıncılık, 2018

Molecular Gastronomy: Explorind the Science of Flavors, Herve This, 2002

 

Rusça IV (4-0) 6

Bu derste Avrupa Dil Portfolyosu A2 seviyesine göre öğrencilerin okuduğunu anlama, duyduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek üzere içerik belirlenir. Dersi alan öğrenci Kendisini en yakından ilgilendiren alanlara (temel düzeyde kişisel ve ailevi bilgi, alışveriş, yerel çevre, meslek, vb) ilişkin sık kullanılan cümle ve ifadeleri yorumlar. Kendisine tanıdık rutin konularda, basit düzeyde doğrudan iletişim kurar. Kendisini, geçmişini, yakın çevresini ve buna ilişkin konuları basit ifadelerle anlatır.

Fransızca IV (4-0) 6

Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deneyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır.

Ders Kaynakları

İlgili Alıştırma Kitapları

Eklenme tarihi :28.12.2022 12:13:03
Son güncelleme : 13.08.2024 17:38:36